3 Dangers Entering Prohibited Sites Using VPN You Need Know

3 Dangers Entering Prohibited Sites Using VPN You Need Know
3 Dangers of Entering Prohibited Sites Using VPN. PHOTO/DAILY

- The dangers of entering prohibited sites using a VPN need to be known by every internet user. Considering that currently there is a proliferation of free VPNs that can be downloaded officially on various platforms. 

Reporting from the official website of the Ministry of Finance, VPN is a safe way to access local area networks within a certain range, by using the internet or other public networks to transmit packet data privately. 

This allows VPN users to unblock websites that are blocked in certain regions, as well as access content that is restricted to public networks, such as accessing company servers remotely. 
That's why many people use this VPN to access or enter prohibited sites or those that have been blocked by the government. However, this method is not completely safe. 

There are several dangers of entering prohibited sites using a VPN, ranging from virus attacks, data theft, to the potential for fraud. Here are some explanations. 

3 Dangers of Entering Prohibited Sites Using VPN

1. Theft of Personal Data
The first danger of entering prohibited sites using a VPN is that it allows theft of personal data, especially for free VPN users. Because VPN can see the contents of data traffic on connected user devices. 
The data that can be seen includes communication data, usernames and passwords, financial data, and personal photos. A weak security system when using a VPN can also allow banking data to be intercepted. 
2. Prone to Fraud Cases

This second danger is related to the theft of personal data. Because when personal data is stolen, other people can do many things that are irresponsible. 
One way is to sell the data to fraudsters. So be careful if there are incoming messages either from the application or e-mail from people you don't know, because it could be a fraudster in action. 

3 Bahaya Masuk Situs Terlarang Menggunakan VPN yang Perlu Diketahui
3 Bahaya Masuk Situs Terlarang Menggunakan VPN . FOTO/ DAILY

- Bahaya masuk situs terlarang menggunakan VPN ini perlu diketahui oleh setiap pengguna internet. Mengingat saat ini telah marak VPN gratis yang dapat diunduh secara resmi di berbagai platform.

Dilansir dari laman resmi Kemenkeu, VPN adalah sebuah cara aman untuk mengakses local area network yang berada pada jangkauan tertentu, dengan menggunakan internet atau jaringan umum lainnya untuk melakukan transmisi data paket secara pribadi.

Hal tersebut memungkinkan pengguna VPN untuk dapat membuka blokir situs web yang diblokir di wilayah tertentu, serta mengakses konten yang terbatas pada jaringan publik, seperti akses ke server perusahaan dari jarak jauh.
Karena itulah banyak orang yang menggunakan VPN ini untuk mengakses atau masuk ke situs-situs terlarang atau yang sudah diblokir oleh pemerintah. Meski begitu, cara ini tidaklah sepenuhnya aman.

Terdapat beberapa bahaya masuk situs terlarang menggunakan VPN, mulai dari serangan virus, pencurian data, hingga potensi terjadinya penipuan. Berikut ini beberapa penjelasannya.

3 Bahaya Masuk Situs Terlarang Menggunakan VPN

1. Pencurian Data Pribadi
Bahaya masuk situs terlarang menggunakan VPN yang pertama adalah memungkinkan pencurian data pribadi, terutama bagi pengguna VPN gratis. Sebab, VPN dapat melihat isi lalu lintas data pada device pengguna yang terhubung.
Data yang dapat dilihat ini antara lain, data komunikasi, username dan password, data keuangan, dan foto-foto pribadi. Lemahnya sistem keamanan ketika menggunakan VPN ini juga dapat memungkinkan terjadinya penyadapan data perbankan.
2. Rawan Kasus Penipuan

Bahaya yang kedua ini saling berkaitan dengan pencurian data pribadi. Karena ketika data pribadi sudah dicuri, maka orang lain bisa saja melakukan banyak hal yang tidak dapat dipertanggung jawabkan.
Salah satunya adalah dengan menjual data tersebut kepada penipu. Sehingga berhati-hatilah jika terdapat pesan masuk baik dari aplikasi maupun e-mail dari orang yang tidak dikenal, karena bisa-bisa itu adalah penipu yang sedang beraksi.

Post a Comment

Please Select Embedded Mode To Show The Comment System.*

Previous Next

نموذج الاتصال

Translate