Pink Beach Labuan Bajo: Location, Route and Ticket Prices

Pink Beach Labuan Bajo: Location, Route and Ticket Prices
Pink Beach or the pink beach in Labuan Bajo, East Nusa Tenggara, is one of the tourist paradises in Indonesia. With pink sand and blue sea water, many tourists come from domestic and foreign countries. 

The pink color of the sand itself comes from the original grains of white sand, mixed with dead red coral, called Homotrema rubrum. 
Wow, that's very interesting, yes. To be able to come to this place, here are some details of the location, route, activities and costs required for a trip to Pink Beach, Labuan Bajo. 

1. Location of Pink Beach
Pink Beach is one of the islands on Komodo Island, West Flores, East Nusa Tenggara. To come here, you have to travel by land and sea because it is located on Komodo Island. This beach is 82 kilometers from Mataram City. 

Don't worry Bela, the views you will get will be worth the journey you take. 
This is the time for you to start browsing and choose a ship that has good credibility, to sail around Labuan Bajo. Starting from Rinca Island, Komodo Island, to Pink Beach. 
You can also adjust your budget, whether you want a round trip visit, or stay overnight on the ship, according to the number of days you want. 

2. Route to Pink Beach
So, to get to Pink Beach, Labuan Bajo, you have to take a plane to Komodo International Airport. You can stay overnight in Labuan Bajo first, to leave by boat the next morning, or choose the dawn plane route, to sail straight away when you arrive in Labuan Bajo. 

From Labuan Bajo, you will sail from Loh Liang Pier, Komodo Island. From Loh Liang Pier, your tour package usually includes visits to several locations, including Pink Beach. 
Getting to Pink Beach can be reached in 30 minutes by boat or 4 hours trekking through coral cliffs and mangrove forests. It may take longer, but the panorama you can enjoy is more beautiful. 

Pink Beach Labuan Bajo: Lokasi, Rute, dan Harga Tiketnya
Pink Beach atau pantai pink yang berada di Labuan Bajo, Nusa Tenggara Timur, merupakan salah satu surga wisata di Indonesia. Dengan pasir yang berwarna pink dan birunya air laut, banyak wisatawan yang datang dari domestik maupun mancanegara. 

Warna pink pada pasirnya sendiri berasal dari butir-butir asli warna putih pasir, bercampur dengan terumbu karang berwarna merah yang sudah mati, yang bernama homotrema rubrum. 
Wah, menarik sekali, ya. Untuk dapat datang ke tempat ini, inilah beberapa detail lokasi, rute, aktivitas dan biaya yang dibutuhkan untuk wisata ke Pink Beach, Labuan Bajo.

1. Lokasi Pink Beach
Pink Beach merupakan salah satu pulau yang berada di Pulau Komodo, Flores Barat, Nusa Tenggara Timur. Untuk datang kemari, kamu harus menempuh perjalanan darat dan laut karena letaknya yang ada di Pulau Komodo. Pantai ini berjarak 82 kilometer dari Kota Mataram.

Nggak usah khawatir Bela, pemandangan yang akan kamu dapati akan sebanding dengan perjalanan yang kamu tempuh.
Di sinilah saatnya kamu mulai browsing dan memilih kapal yang memiliki kredibilitas baik, untuk berlayar di sekitar Labuan Bajo. Mulai dari pulau Rinca, pulau Komodo, hingga Pink Beach.
Kamu juga bisa menyesuaikan budget kamu, apakah ingin kunjungan pulang pergi, atau menginap di kapal, sesuai jumlah hari yang kamu inginkan.

2. Rute menuju Pink Beach
Nah, untuk sampai ke Pink Beach, Labuan Bajo, kamu harus menaiki pesawat menuju Bandar Udara Internasional Komodo. Kamu bisa menginap semalam dahulu di Labuan Bajo, untuk berangkat dengan kapal keesokan paginya, atau pilih rute pesawat subuh, untuk langsung berlayar ketika tiba di Labuan Bajo. 

Dari Labuan Bajo, kamu akan berlayar dari Dermaga Loh Liang, Pulau Komodo. Dari Dermaga Loh Liang, biasanya paket wisata kamu sudah termasuk kunjungan ke beberapa lokasi, termasuk Pink Beach.
Menuju ke Pink Beach bisa ditempuh 30 menit menggunakan kapal atau 4 jam trekking melalui tebing karang dan hutan bakau. Mungkin akan lebih lama, akan tetapi panorama yang bisa kamu nikmati lebih indah.

Post a Comment