Google Chrome will Run a Password Security Check in the Background

Google Chrome will Run a Password Security Check in the Background

Google in its December update to Google Chrome has announced that password scanning will automatically run in the background by default. 

 -- To improve overall browser security, Google in its December update for Google Chrome has announced that password scanning will automatically run in the background by default. It aims to detect compromised passwords while  using the browser. 

If Google Chrome encounters any problems, users will get a sign or warning in the three-dot menu on the top right side of the browser's menu bar. 

Jasa Marga Implements Contra Flow Again on the Jagorawi Toll Road in the Direction of Jakarta

Reported by Sam Mobile, Monday (25/12/2023), Google Chrome added that password scanning will work in the background, adding a layer of security. Google Chrome will also alert desktop users whether or not the Safe Browsing feature is enabled to block websites that are on Google's list of potentially unsafe sites. 
“Safety Check for Chrome on desktop will now run automatically in the background. This warning will appear in a three-dot menu in Chrome so you can take action,” said Chrome Group Product Manager Sabine Borsay. 

Ratification of the Sharia Economic Bill to Optimize SGIE, Called Gibran

Apart from all that, Google Chrome will also expand the Safety Check function to automatically revoke permissions. This will help remove microphone or location permissions from websites that have not been used for a long time. 
Safety Check will also work on websites that send an excessive number of notifications and allow users to quickly disable them. Safety Check running in the background will allow users to take action on security issues more precisely and quickly than ever before, giving you the opportunity to change your password or uninstall privacy-invading extensionsand your security. 

Scientists say that people who fast diligently will live longer, here's the medical explanation

Apart from that, Google Chrome also adds support for saved tab groups as well as Memory Saver mode so that Google Chrome runs using less computer memory. 



Google Chrome akan Jalankan Pemeriksaan Keamanan Kata Sandi di Latar Belakang

Google dalam pembaruan bulan Desember untuk Google Chrome telah mengumumkan bahwa pemindaian kata sandi akan secara otomatis berjalan di latar belakang secara default. 

- Untuk meningkatkan keamanan browser secara keseluruhan, Google dalam pembaruan bulan Desember untuk Google Chrome telah mengumumkan bahwa pemindaian kata sandi akan secara otomatis berjalan di latar belakang secara default. Ini bertujuan untuk mendeteksi kata sandi yang disusupi saat menggunakan browser. 
Disponsori
Iklan Bersponsor

Jika Google Chrome menemukan masalah apa pun, pengguna akan mendapatkan tanda atau peringatan di menu tiga titik di sisi kanan atas menu browser browser. 

Jasa Marga Berlakukan Lagi Contra Flow di Tol Jagorawi Arah Jakarta

Dilaporkan Sam Mobile, Senin (25/12/2023), Google Chrome menambahkan bahwa pemindaian kata sandi akan berfungsi di latar belakang, menambahkan lapisan keamanan. Google Chrome juga akan memperingatkan pengguna desktop apakah fitur Safe Browsing diaktifkan atau tidak untuk memblokir situs web yang ada dalam daftar situs-situs yang berpotensi tidak aman milik Google. 
“Safety Check untuk Chrome di desktop sekarang akan berjalan secara otomatis di latar belakang. Peringatan ini akan muncul di menu tiga titik di Chrome sehingga Anda dapat mengambil tindakan,” kata Manajer Produk Grup Chrome Sabine Borsay. 

Pengesahan RUU Ekonomi Syariah Optimalkan SGIE yang Disebut Gibran

Selain itu semua, Google Chrome juga akan memperluas fungsi Safety Check untuk mencabut izin-izin secara otomatis. Ini akan membantu menghapus izin mikrofon atau lokasi dari situs-situs web yang sudah lama tidak digunakan. 
Safety Check juga akan berfungsi pada situs web yang mengirimkan notifikasi dalam jumlah berlebihan dan memungkinkan pengguna menonaktifkannya dengan cepat. Safety Check yang berjalan di latar belakang akan memungkinkan pengguna mengambil tindakan terhadap masalah- masalah keamanan dengan lebih tepat dan cepat dibandingkan sebelumnya, sehingga memberi Anda kesempatan untuk mengubah kata sandi atau mencopot pemasangan ekstensi yang mengganggu privasidan keamanan Anda. 

Ilmuan Ungkap Orang yang Rajin Berpuasa akan Panjang Umur, Begini Penjelasan Medisnya

Selain itu, Google Chrome juga menambahkan dukungan untuk grup-grup tab tersimpan serta mode Memory Saver agar Google Chrome berjalan menggunakan lebih sedikit memori komputer. 

Post a Comment

Please Select Embedded Mode To Show The Comment System.*

Previous Next

نموذج الاتصال

Translate