Translate
Electrical Review, January 27, 1897

Electrical Review, January 27, 1897

Electrical Review, January 27, 1897



“There is an influence which is getting strong and stronger day by day, which shows itself more and more in all departments of human activity, and influence most fruitful and beneficial—the influence of the artist. It was a happy day for the mass of humanity when the artist felt the desire of becoming a physician, an electrician, an engineer or mechanician or—whatnot—a mathematician or a financier; for it was he who wrought all these wonders and grandeur we are witnessing. It was he who abolished that small, pedantic, narrow-grooved school teaching which made of an aspiring student a galley-slave, and he who allowed freedom in the choice of subject of study according to one’s pleasure and inclination, and so facilitated development.

“Some, who delight in the exercise of the powers of criticism, call this an asymmetrical development, a degeneration or departure from the normal, or even a degradation of the race. But they are mistaken. This is a welcome state of things, a blessing, a wise subdivision of labors, the establishment of conditions most favorable to progress. Let one concentrate all his energies in one single great effort, let him perceive a single truth, even though he be consumed by the sacred fire, then millions of less gifted men can easily follow. Therefore it is not as much quantity as quality of work which determines the magnitude of the progress.

“It was the artist, too, who awakened that broad philanthropic spirit which, even in old ages, shone in the teachings of noble reformers and philosophers, that spirit which makes men in all departments and positions work not as much for any material benefit or compensation—though reason may command this also—but chiefly for the sake of success, for the pleasure there is in achieving it and for the good they might be able to do thereby to their fellow-men. Through his influence types of men are now pressing forward, impelled by a deep love for their study, men who are doing wonders in their respective branches, whose chief aim and enjoyment is the acquisition and spread of knowledge, men who look far above earthly things, whose banner is Excelsior! Gentlemen, let us honor the artist; let us thank him, let us drink his health.”

—Nikola Tesla

(The Address On the Occasion of the Commemoration of the Introduction of Niagara Falls Power In Buffalo At the Ellicot Club, January 12, 1897)

Electrical Review, January 27, 1897.

Dr. Nikola Tesla



Ulasan Listrik, 27 Januari 1897

“Ada pengaruh yang semakin kuat dari hari ke hari, yang semakin menunjukkan dirinya di semua departemen aktivitas manusia, dan pengaruh yang paling bermanfaat dan bermanfaat — pengaruh seniman. Itu adalah hari yang membahagiakan bagi sebagian besar umat manusia ketika sang seniman merasakan keinginan untuk menjadi seorang dokter, tukang listrik, insinyur atau mekanik atau — yang lainnya — ahli matematika atau pemodal; karena dialah yang melakukan semua keajaiban dan keagungan yang kita saksikan ini. Dialah yang menghapus pengajaran sekolah yang kecil, bertele-tele, dan beralur sempit yang menjadikan seorang siswa yang bercita-cita menjadi budak dapur, dan dia yang memberikan kebebasan dalam memilih mata pelajaran sesuai dengan kesenangan dan kecenderungan seseorang, dan dengan demikian memfasilitasi pengembangan. 

“Beberapa orang, yang senang menggunakan kekuatan kritik, menyebut ini perkembangan asimetris, kemunduran atau penyimpangan dari yang normal, atau bahkan degradasi ras. Tapi mereka salah. Ini adalah keadaan yang disambut baik, berkah, pembagian kerja yang bijaksana, pembentukan kondisi yang paling menguntungkan untuk kemajuan. Biarkan seseorang memusatkan seluruh energinya dalam satu upaya besar, biarkan dia memahami satu kebenaran, meskipun dia dilalap api suci, maka jutaan orang yang kurang berbakat dapat dengan mudah mengikutinya. Oleh karena itu, bukan kuantitas melainkan kualitas pekerjaan yang menentukan besarnya kemajuan. 

“Seniman juga, yang membangkitkan semangat filantropis yang luas, yang bahkan di masa tua, bersinar dalam ajaran para reformis dan filsuf yang mulia, semangat yang membuat manusia di semua departemen dan posisi bekerja tidak sebanyak untuk keuntungan atau kompensasi materi apa pun — meskipun akal mungkin memerintahkan. ini juga—tetapi terutama demi kesuksesan, demi kesenangan dalam mencapainya dan demi kebaikan yang mungkin dapat mereka lakukan terhadap sesama manusia. Melalui pengaruhnya, orang-orang sekarang maju terus, didorong oleh kecintaan yang mendalam pada studi mereka, orang-orang yang melakukan keajaiban di bidangnya masing-masing, yang tujuan dan kesenangan utamanya adalah perolehan dan penyebaran pengetahuan, orang-orang yang melihat jauh di atas hal-hal duniawi, yang panjinya adalah Excelsior! Tuan-tuan, mari kita hormati artisnya; mari kita berterima kasih padanya, mari kita minum kesehatannya.”

—Nikola Tesla

(Pidato Pada Acara Peringatan Pengenalan Kekuatan Air Terjun Niagara Di Buffalo Di Ellicot Club, 12 Januari 1897)

Ulasan Listrik, 27 Januari 1897. 
Dr Nikola Tesla

Post a Comment

Please Select Embedded Mode To Show The Comment System.*

Previous Next

نموذج الاتصال