Nikola Tesla and His Cleanliness

Nikola Tesla and His Cleanliness


It is known that Nikola Tesla suffered from an obsessive compulsive disorder, and because of this, he was an extreme germaphobe. While living in New York, Tesla kept his laboratories absolutely clean and pure, refused to touch other people, would wear gloves while shaking hands, and insisting upon personally cleaning his own plates and silverware at restaurants with his requested 18 napkins. Tesla himself reported that this was intentional. As a child he almost died from Cholera, which raged in the region of Lika due to contaminated water. He was cured by a special remedy made by an old woman, and also because his father gave him his word that if he recovered, he could study technology instead of entering the clergy, as was intended. Many found Tesla's actions strange, but to him it was a very important measure to protect his health. 

“There is absolutely no doubt in my mind that the latent power fully exists in man to greatly prolong the average length of his life by the exercise of extraordinary care and the proper utilization of the various instruments which science, day by day, is placing at his disposal. A large proportion of the people who die nowadays before reaching what is commonly called old age can trace the cause of their death to the fact that microbes of every kind are allowed by them to enter their bodies through the swallowing of microbe-laden water and food, and through the inspiration of microbe-laden air. How many people are really careful today about the water they drink, the food they swallow, and the air they breathe? And how many millions of people would be careful if they knew the difference between microbe-laden food and air and those which are really pure?”

–Nikola Tesla

“Man May Be Made To Live 1000 Years.” New York World, September 5, 1897.

Dr. Nikola Tesla



Nikola Tesla dan Kebersihannya

Diketahui bahwa Nikola Tesla menderita gangguan obsesif kompulsif, dan karena itu ia menjadi germaphobe yang ekstrim. Saat tinggal di New York, Tesla menjaga laboratoriumnya benar-benar bersih dan murni, menolak untuk menyentuh orang lain, akan memakai sarung tangan saat berjabat tangan, dan bersikeras untuk membersihkan sendiri piring dan peralatan peraknya di restoran dengan 18 serbet yang diminta. Tesla sendiri melaporkan bahwa ini disengaja. Sebagai seorang anak ia hampir meninggal karena Kolera, yang mengamuk di wilayah Lika karena air yang terkontaminasi. Dia disembuhkan dengan obat khusus yang dibuat oleh seorang wanita tua, dan juga karena ayahnya berjanji kepadanya bahwa jika dia sembuh, dia bisa belajar teknologi daripada menjadi pendeta, seperti yang dimaksudkan. Banyak yang menganggap tindakan Tesla aneh, tetapi baginya itu adalah tindakan yang sangat penting untuk melindungi kesehatannya. 


“Sama sekali tidak ada keraguan dalam pikiran saya bahwa kekuatan laten sepenuhnya ada dalam diri manusia untuk memperpanjang rata-rata panjang hidupnya dengan melakukan perawatan luar biasa dan pemanfaatan yang tepat dari berbagai instrumen yang ilmu pengetahuan, hari demi hari, sediakan untuknya. Sebagian besar orang yang meninggal saat ini sebelum mencapai apa yang biasa disebut usia tua dapat melacak penyebab kematian mereka pada fakta bahwa segala jenis mikroba diizinkan masuk ke tubuh mereka melalui menelan air dan makanan yang mengandung mikroba, dan melalui inspirasi. udara yang mengandung mikroba. Berapa banyak orang yang benar-benar berhati-hati saat ini tentang air yang mereka minum, makanan yang mereka telan, dan udara yang mereka hirup? Dan berapa juta orang yang akan berhati-hati jika mereka mengetahui perbedaan antara makanan dan udara yang mengandung mikroba dan yang benar-benar murni?”


–Nikola Tesla


“Manusia Bisa Diciptakan Untuk Hidup 1000 Tahun.” Dunia New York, 5 September 1897. 


Dr Nikola Tesla

Post a Comment