Translate
Susan Wojcicki Leads YouTube

Susan Wojcicki Leads YouTube

Susan Wojcicki Leads YouTube



History Susan Wojcicki Ceo Youtube

Susan Wojcicki is the current CEO of YouTube, a video-sharing platform owned by Google. She was born on July 5, 1968, in Santa Clara County, California, USA, to a Polish-American family.

Wojcicki graduated with honors from Harvard University with a degree in history and literature in 1990. She then received an MBA from the UCLA Anderson School of Management in 1998.

Wojcicki joined Google in 1999 as its 16th employee, and she was instrumental in developing the company's advertising and publishing businesses. She also oversaw the acquisition of YouTube by Google in 2006.

In 2014, Wojcicki became the CEO of YouTube, succeeding Salar Kamangar. Since then, she has focused on expanding the platform's content offerings and improving its user experience. She has also been an advocate for free speech and an open internet.

Under Wojcicki's leadership, YouTube has continued to grow, with over two billion monthly active users and over one billion hours of video watched daily. She has also been recognized for her leadership and contributions to the tech industry, being named one of Time's 100 most influential people in the world in 2015 and Fortune's Most Powerful Women in Business in 2019.


Susan Wojcicki Memimpin YouTube

Susan Wojcicki adalah CEO YouTube saat ini, platform berbagi video milik Google. Dia lahir pada tanggal 5 Juli 1968, di Santa Clara County, California, AS, dari keluarga Polandia-Amerika.

Wojcicki lulus dengan pujian dari Universitas Harvard dengan gelar di bidang sejarah dan sastra pada tahun 1990. Dia kemudian menerima gelar MBA dari Sekolah Manajemen UCLA Anderson pada tahun 1998.

Wojcicki bergabung dengan Google pada tahun 1999 sebagai karyawan ke-16, dan dia berperan penting dalam mengembangkan bisnis periklanan dan penerbitan perusahaan. Dia juga mengawasi akuisisi YouTube oleh Google pada tahun 2006.

Pada tahun 2014, Wojcicki menjadi CEO YouTube menggantikan Salar Kamangar. Sejak saat itu, dia berfokus untuk memperluas penawaran konten platform dan meningkatkan pengalaman penggunanya. Dia juga telah menjadi advokat untuk kebebasan berbicara dan internet terbuka.

Di bawah kepemimpinan Wojcicki, YouTube terus berkembang, dengan lebih dari dua miliar pengguna aktif bulanan dan lebih dari satu miliar jam video ditonton setiap hari. Dia juga telah diakui atas kepemimpinan dan kontribusinya pada industri teknologi, dinobatkan sebagai salah satu dari 100 orang paling berpengaruh di dunia versi Time pada tahun 2015 dan Wanita Paling Berpengaruh dalam Bisnis versi Fortune pada tahun 2019.

Post a Comment

Please Select Embedded Mode To Show The Comment System.*

Previous Next

نموذج الاتصال