Facebook is suddenly busy again, this feature makes you addicted
HOLIDAY NEWS - Facebook is starting to get busy again, amidst fierce competition with new social media platforms that are grabbing the attention of Gen Z such as TikTok and YouTube Shorts. In the quarterly earnings report, Meta CEO Mark Zuckerberg reported an 8% increase in usage time on the platform.
This is all thanks to the improved Feed capabilities and AI-based video recommendations offered by Meta's platform, quoted from The Daily Star, Friday (1/11/2024).
The same increase was also seen on Instagram. Meta's photo sharing platform saw usage increase by up to 6%.
Meanwhile, an AI platform called Meta AI has been used by more than 500 million monthly active users. More than one million advertisers reportedly used Meta's generative AI tools in the past month.
This figure created 15 million ads and increased 7% business conversions with AI tools.
In the financial report, Meta recorded third quarter profits higher than analyst estimates. Namely US$40.59 billion (Rp. 638.4 trillion) compared to the estimate of US$40.29 billion (Rp. 633.7 trillion).
Meta reported total expenditure of US$23.2 billion (Rp. 364.8 trillion) and capital expenditure of US$9.2 billion (Rp. 144.6 trillion). This prompted Meta to revise its full-year spending outlook to around US$96 billion-US$98 billion.
The number of users across Meta's applications has also increased. There was a 5% increase in daily active users (DAP) to 3.29 billion users.
Likewise, the increase in monthly active users (MAP). The number rose 6% to 3.96 billion users.
Facebook Mendadak Ramai Lagi, Fitur Ini Bikin Kecanduan
HOLIDAY NEWS - Facebook mulai ramai kembali, di tengah sengitnya persaingan dengan platform media sosial baru yang menyita perhatian Gen Z seperti TikTok dan YouTube Shorts. Dalam laporan pendapatan kuartal, CEO Meta Mark Zuckerberg melaporkan terdapat peningkatan 8% waktu penggunaan di platform tersebut.
Ini semua berkat peningkatan kemampuan Feed dan rekomendasi video berbasis AI yang ditawarkan platform milik Meta, dikutip dari The Daily Star, Jumat (1/11/2024).
Peningkatan yang sama juga terlihat pada Instagram. Platform berbagi foto milik Meta mencatatkan peningkatan penggunaan hingga 6%.
Sementara itu, platform AI bernama Meta AI telah digunakan lebih dari 500 juta pengguna aktif bulanan. Lebih dari satu juta pengiklan dilaporkan menggunakan alat AI generatif Meta dalam sebulan terakhir.
Angka tersebut membuat 15 juta iklan dan meningkatkan 7% konversi bisnis dengan tools AI.
Dalam laporan keuangan, Meta mencatatkan laba kuartal ketiga lebih tinggi dari perkiraan analis. Yakni US$40,59 miliar (Rp 638,4 triliun) berbanding perkiraan US$40,29 miliar (Rp 633,7 triliun).
Meta melaporkan total pengeluaran US$23,2 miliar (Rp 364,8 triliun) dan belanja modal US$9,2 miliar (Rp 144,6 triliun). Ini membuat Meta merevisi prospek pengeluaran setahu penuh sekitar US$96 miliar-US$98 miliar.
Jumlah pengguna di seluruh aplikasi milik Meta juga mengalami kenaikan. Ada kenaikan 5% pada pengguna aktif harian (DAP) yang menjadi 3,29 miliar pengguna.
Begitu juga kenaikan pada pengguna aktif bulanan (MAP). Jumlahnya naik 6% menjadi 3,96 miliar pengguna.
0 Comments