YouTube Trials New Ad Display for Live Streaming

YouTube Trials New Ad Display for Live  Streaming
YouTube tests new ad format (photo: doc. unsplash)

HOLIDAY NEWS – Many YouTube users don't like the appearance of advertisements on the platform. The reason is, YouTube likes to display advertisements in the middle of showing videos or even when users play live streaming. 

Last year, YouTube launched a midroll ad format that creators could insert into their live streams. Ads appearing on the user's device screen will stop the live streaming and the user has no option to stop it. As long as the ad appears, the live stream will continue running so viewers will have to replay the missed portion after the ad ends. However, there are some live streaming shows that cannot be replayed. 

This can be especially annoying if the live stream you are watching is an important event. Therefore, YouTube will launch a new ad format for live streaming that will not stop video playback. 

Currently, YouTube is testing ads with the Picture-in-Picture (PiP) format for the midroll ad method. YouTube has not explained the details of the ad. As the name suggests, these ads may appear in the corner of the screen while the live stream is playing. 

"Some viewers on certain devices will start seeing new ad formats in the coming months, allowing creators to run ads without interrupting live streams," said YouTube, quoted from How to Geek. YouTube says the feature is being tested with a small group of users to gather feedback. All input received will determine whether the feature will be released to the public or not. 

YouTube Uji Coba Tampilan Iklan Terbaru untuk Live  Streaming


YouTube Uji Coba Tampilan Iklan Terbaru untuk Live Streaming
YouTube uji coba format iklan baru (foto: dok. unsplash)


HOLIDAY NEWS – Banyak pengguna YouTube yang tidak menyukai tampilan iklan di platform tersebut. Pasalnya, YouTube suka menampilkan iklan di tengah penayangan  video atau bahkan saat pengguna memutar live  streaming.

Tahun lalu, YouTube meluncurkan format iklan midroll yang bisa disisipkan para kreator ke dalam live streaming mereka. Iklan yang muncul di layar perangkat pengguna akan menghentikan live streaming dan pengguna tidak memiliki opsi untuk menghentikannya.

Selama iklan muncul, live streaming akan terus berjalan sehingga para penonton harus memutar ulang bagian yang terlewati setelah iklan berakhir. Namun, ada beberapa tayangan live streaming yang tidak bisa diputar ulang.

Hal ini bisa sangat menyebalkan jika live streaming yang ditonton merupakan acara penting. Oleh karena itu, YouTube akan meluncurkan format iklan terbaru untuk live streaming yang tidak akan menghentikan pemutaran video.

Saat ini, YouTube sedang menguji iklan dengan format Picture-in-Picture (PiP) untuk metode iklan midroll. YouTube belum menjelaskan detail dari iklan. Berdasarkan sebutannya, iklan ini mungkin akan muncul di sudut layar selama live streaming diputar.

"Sebagian penonton di perangkat tertentu akan mulai melihat format iklan baru dalam beberapa bulan mendatang, yang memungkinkan kreator untuk menjalankan iklan tanpa mengganggu streaming langsung," kata YouTube, dikutip dari How to Geek.

YouTube mengatakan bahwa fitur ini sedang diuji ke kelompok kecil pengguna untuk mengumpulkan berbagai masukan. Seluruh masukan yang diterima akan menentukan apakah fitur tersebut akan dirilis ke publik atau tidak.

Post a Comment

0 Comments