Translate
Bring Back Baliku Appearing at New York Indonesia Fashion Week in the US

Bring Back Baliku Appearing at New York Indonesia Fashion Week in the US

Bring Back Baliku Appearing at New York Indonesia Fashion Week in the US
Kembalikan Baliku Tampil pada New York Indonesia Fashion Week di AS
Dance Group Bring Back Baliku (Dok. Ist)

A dance group from Jakarta, Restore Baliku will perform at the New York Indonesia Fashion Week event in New York, United States. The dance group, which predominantly highlights Balinese culture in its performances, will perform on September 7 2024 at 128 East 28th Street, New York. 

In its first performance in the United States, Return Baliku will perform the Legong Kraton dance. These dances will be performed by Syandria Kameron as Condong and Guwak, Komang Ayu Maharani as Prabu Lasem, and Ni Nyoman Widia Pertiwi as Putri Rangkesari. 

"Even though we have all learned this dance since we first entered the world of dance, in order to get the chemistry when dancing or what can be called 'metaksu' in Balinese, we really practiced for approximately 2 months and almost every day . "We also have to restore our stamina for dancing, because this dance is long and non-stop, so apart from practicing dance we also do pilates, gym & dance repetition," said Syandria Kameron in a statement received, Saturday (31/8). 

He added that the performance in the United States was an achievement in itself for Refund Baliku because it could be a retrospective moment for the young generation of Balinese dancers. 

"In 1956, there were Balinese dancers from Peliatan Village led by Gung Kak Mandera, they appeared on the Ed Sullivan Show performing the Legong Lasem dance as well and it was greatly appreciated by Americans. The Ed Sullivan Show was one of the most prestigious shows of its time, one of which was that The Beatles also appeared there.

"Therefore, Restore Baliku wants to show that Indonesian dance can and is worthy of being danced in foreign countries and deserves to be appreciated too," concluded Syandria (M-4)

Kembalikan Baliku Tampil pada New York Indonesia Fashion Week di AS

Kembalikan Baliku Tampil pada New York Indonesia Fashion Week di AS
Kelompol Tari Kembalikan Baliku(Dok.Ist)

KELOMPOK tari asal Jakarta, Kembalikan Baliku akan tampil di dalam helatan New York Indonesia Fashion Week di New York, Amerika Serikat. 

Kelompok tari yang dominan mengangkat budaya Bali dalam pertunjukannya itu akan tampil pada 7 September 2024 di 128 East 28th Street, New York.
Dalam pertunjukan perdananya di Amerika Serikat, Kembalikan Baliku akan membawakan tarian Legong Kraton.

Tarian-tarian tersebut akan dibawakan oleh Syandria Kameron sebagai Condong dan Guwak, Komang Ayu Maharani sebagai Prabu Lasem, dan Ni Nyoman Widia Pertiwi sebagai Putri Rangkesari.

“Walaupun kami semua sudah belajar tarian ini dari awal kami terjun di dunia tari, tetapi agar mendapatkan chemistry-nya pada saat menari atau yang bisa disebut ‘metaksu’ dalam bahasa Bali, kita benar-benar berlatih selama kurang lebih 2 bulan dan hampir setiap hari. Kami juga harus mengembalikan stamina untuk menari, karena tarian ini durasinya panjang dan non-stop, jadi selain berlatih tari juga kita melakukan pilates, gym & pengulangan tariannya,” ujar Syandria Kameron lewat keterangan yang diterima, Sabtu (31/8).

Ia menambahkan, pertunjukan di Amerika Serikat adalah pencapaian tersendiri bagi Kembalikan Baliku karena bisa menjadi momen retrospektif bagi generasi muda penari Bali.

“Pada tahun 1956, ada penari Bali dari Desa Peliatan yang dipimpin oleh Gung Kak Mandera, mereka tampil di Ed Sullivan Show membawakan tarian Legong Lasem juga dan itu sangat diapresiasi warga Amerika. Ed Sullivan Show adalah salah satu tayangan yang bergengsi pada masanya, salah satunya The Beatles pernah tampil juga di sana. Maka dari itu Kembalikan Baliku ingin menunjukkan bahwa tarian Indonesia bisa dan layak untuk ditarikan di negara asing dan patut diapresiasi juga,” pungkas Syandria (M-4)

Post a Comment

Please Select Embedded Mode To Show The Comment System.*

Previous Next

نموذج الاتصال