ADVICE TO THOSE UNABLE TO PERFORM THE HAJJ

ADVICE TO THOSE UNABLE TO PERFORM THE HAJJ
Ibn Rajab (may ALLÄ€H have mercy on him) said:

"Whoever missed out on the standing at ‘Arafah; then let him stand for ALLÄ€H in regards to HIS rights in that which he is aware of.

Whoever was incapable from residing the night at Muzdalifah; then let his determination reside the nights upon obedience to ALLÄ€H – and indeed he will come close to HIM and draw near to HIM.

Whoever it was not possible for to stand in the vicinity of ˹Masjid˺ Al-Khaif ˹at Mina˺; then let him stand for ALLÄ€H with the right of hope and fear.

Whoever was unable to slaughter his sacrificial offering at Mina; then let him slaughter his desire right here – and indeed he would have attained the endurance of adversity.

Whoever was unable to reach the House (the Ka'bah) because he was far from it; then let him aspire to The Lord of the House, for indeed HE is closer to the one who supplicates to HIM and has hope in HIM – than his jugular vein."

{Taken from: Lataa-if || Page 385}

SARAN BAGI YANG TIDAK MAMPU MENJALANKAN HAJI
Ibnu Rajab rahimahullah berkata:

“Barang siapa yang ketinggalan dalam kedudukan di ‘Arafah, maka hendaklah dia membela ALLAH dalam hak-hakNYA dalam apa yang diketahuinya. 

Barangsiapa yang tidak mampu bermalam di Muzdalifah; lalu biarlah tekadnya ada di malam-malam ketaatan kepada ALLAH – dan sesungguhnya dia akan mendekat kepada-NYA dan mendekatkan diri kepada-NYA. 

Siapa pun yang tidak sanggup berdiri di sekitar ˹Masjid˺ Al-Khaif ˹at Mina˺; maka biarlah dia membela ALLAH dengan hak berharap dan takut. 

Barang siapa yang tidak mampu menyembelih kurbannya di Mina; kemudian biarkan dia membunuh keinginannya di sini – dan sesungguhnya dia akan mencapai ketahanan terhadap kesulitan. 

Barangsiapa tidak mampu mencapai Rumah (Ka'bah) karena jauh darinya; maka hendaklah dia bercita-cita kepada Penguasa Rumah, karena sesungguhnya DIA lebih dekat dengan orang yang berdo’a kepada-NYA dan berharap kepada DIA – daripada urat nadinya.”

{Diambil dari: Lataa-if || Halaman 385}


Post a Comment

Please Select Embedded Mode To Show The Comment System.*

Previous Next

نموذج الاتصال

Translate