Elite Soldiers and Navy SEALs

Elite Soldiers and Navy SEALs
Why don't elite soldiers and Navy SEALs have physiques like Dwayne Johnson or Vin Diesel?
The bodybuilder physique is good for two things, moving heavy weight and looking good on stage.

Soldiers, especially in Special Operations need to do much more than simply lift heavy weight. It is much more of an endurance event than anything else.

During my time in Special Forces, I went out on many combat operations, many of them were period of darkness raids with a helicopter infil.

We would typically get dropped off 1–3k away from the objective then walk, with around 90–110 lbs of gear, to where we need to be. Once we get there you are clearing the objective with this weight on your back but at a slower pace. After the objective has been cleared and whatever the main objective of the mission is complete, you walk back to a Helicopter Landing Zone to be picked up.

This type of physical output is low and slow. You are carrying heavy weight but simply walking for hours on end and are under the 90–110 lb load for 6–8 hours depending on the mission.

The individuals who look like Dwayne Johnson or Vin Diesel do very poorly in this environment. Not because they can’t carry the weight (they clearly can) but they don’t have the endurance to maintain it over a long period of time, often in a very hot environment.

Excess muscle is very expensive when it comes to energy consumption and the ‘Ironman’ body-types perform much better in this environment.


 Tentara Elit dan Navy SEAL

Mengapa tentara elit dan Navy SEAL tidak memiliki fisik seperti Dwayne Johnson atau Vin Diesel? Fisik binaragawan baik untuk dua hal, memindahkan beban berat dan tampil bagus di atas panggung. 

Prajurit, khususnya dalam Operasi Khusus perlu melakukan lebih dari sekadar mengangkat beban berat. Ini lebih merupakan acara ketahanan daripada apa pun. 

Selama berada di Pasukan Khusus, saya melakukan banyak operasi tempur, banyak di antaranya adalah serangan di masa kegelapan dengan serangan helikopter. 

Kami biasanya turun 1–3 km dari tujuan, lalu berjalan, dengan perlengkapan seberat 90–110 pon, ke tempat yang kami tuju. Begitu kami sampai di sana, Anda menyelesaikan tujuan dengan beban di punggung Anda tetapi dengan kecepatan yang lebih lambat. Setelah tujuan selesai dan apa pun tujuan utama misi selesai, Anda berjalan kembali ke Zona Pendaratan Helikopter untuk dijemput. 

Jenis keluaran fisik ini rendah dan lambat. Anda membawa beban berat tetapi hanya berjalan berjam-jam dan berada di bawah beban 90–110 pon selama 6–8 jam tergantung pada misinya. 

Orang-orang seperti Dwayne Johnson atau Vin Diesel mempunyai kinerja yang sangat buruk di lingkungan ini. Bukan karena mereka tidak mampu membawa beban tersebut (yang jelas bisa) namun karena mereka tidak memiliki ketahanan untuk mempertahankannya dalam jangka waktu yang lama, seringkali di lingkungan yang sangat panas. 

Kelebihan otot sangat mahal dalam hal konsumsi energi dan tipe tubuh 'Ironman' bekerja jauh lebih baik di lingkungan ini. 

Post a Comment