Translate
Diagnosed with Cancer, King Charles III Temporarily Resigns from Public Duties

Diagnosed with Cancer, King Charles III Temporarily Resigns from Public Duties

Diagnosed with Cancer, King Charles III Temporarily Resigns from Public Duties
King Charles (Doc: Channel News Asia)

 – King Charles III has been diagnosed with cancer, Buckingham Palace said. The type of cancer the British monarch is suffering from has not been revealed, this information was published on Monday 5 February 2024 local time. 

This condition also means that King Charles III will temporarily step down from his public state duties so he can undergo a period of treatment and recovery, as reported on the MSN page. 
King Charles III, who is now 75 years old, went to a London hospital to undergo a procedure to repair an enlarged prostate last month. Let's continue scrolling through the complete article below. 
It was not prostate cancer, but the cancer was discovered during recent treatment for the king's enlarged prostate. 
King Charles III's 74th birthday Photo : twitter.com/RoyalFamily

Tests were carried out and revealed “a form of cancer,” Buckingham Palace said in a statement on Monday. 
A royal source told CNN that the form of cancer detected was not prostate cancer, but did not elaborate. 
“His Majesty today began a routine treatment schedule, during which he has been advised by doctors to postpone public engagements,” the palace said. 
“Throughout this period, His Majesty will continue to conduct state affairs and official documents as usual,” he added. 
British King Charles III arrives at Buckingham Palace, London, England Photo : AP Photo/Kirsty Wigglesworth

No further details were shared regarding the cancer's stage or prognosis. 
King Charles returned to London from Sandringham in Norfolk on Monday morning and the palace said he had started treatment as an outpatient. 

Although he will suspend his public events, the King will continue his constitutional role as head of state, including administrative matters and private meetings. 

There is a constitutional mechanism when the head of state is unable to carry out his official duties - under those circumstances. A "counselor of state" could be appointed to replace the king. 
Prince William has also temporarily withdrawn from public engagements while he helps his wife Kate Middleton recover from surgery on the Princess of Wales, as she recovers from “abdominal surgery.”
But it was announced earlier on Monday that he would return to public duties this weekend. 
King chose to announce his prostate treatment to the public, with the aim of encouraging more men to have prostate examinations. He is said to be very pleased to have raised awareness of the issue.​

The following is Buckingham Palace's full statement regarding King Charles III's cancer diagnosis:
“During a recent procedure Raja underwent at the hospital for a benign prostate enlargement, there was a separate issue of concern. Subsequent tests have identified a form of cancer.”
“His Royal Highness has today begun a routine treatment schedule, and during this time he has been advised by doctors to postpone community-related duties.”
“During this period, His Majesty will continue to carry out state affairs and official affairs as usual. The king thanked his medical team for their quick intervention, which was made possible thanks to a recent hospital procedure. 
“He remains positive about the treatment he is receiving and hopes to return to public duty as soon as possible.”
“His Royal Highness chose to share his diagnosis to prevent speculation and in the hope that it will help public understanding for all people around the world affected by cancer.”

Next page
"His Majesty today began a routine treatment schedule, during which he has been advised by doctors to postpone public duties," the palace said. 


Didiagnosis Idap Kanker, Raja Charles III Mundur Sementara dari Tugas Publik
Raja Charles (Doc: Channel News Asia)

VIVA Showbiz – Raja Charles III telah didiagnosis menderita penyakit kanker, kata Istana Buckingham. Jenis kanker yang diidap monarki Inggris itu belum terungkap, keterangan tersebut pun dipublikasikan pada Senin 5 Februari 2024 waktu setempat.

Kondisi tersebut pun menjadikan Raja Charles III akan mundur untuk sementara dari tugas-tugas publik kenegaraan untuk dapat menjalani masa perawatan dan penyembuhan, seperti yang dilansir laman MSN.
Raja Charles III, yang kini berusia 75 tahun mendatangi rumah sakit London untuk menjalani prosedur perbaikan pembesaran prostat bulan lalu. Yuk lanjut scroll artikel selengkapnya berikut ini.
Bukan kanker prostat yang diidap, namun kanker ditemukan selama pengobatan baru-baru ini untuk kondisi pembesaran prostat yang dialami sang raja.
Raja Charles III ulang tahun ke-74 Photo : twitter.com/RoyalFamily

Tes telah dilakukan dan mengungkapkan “suatu bentuk kanker,” kata Istana Buckingham dalam sebuah pernyataan pada hari Senin.
Sumber kerajaan mengatakan kepada CNN bahwa bentuk kanker yang terdeteksi bukanlah kanker prostat, namun tidak menjelaskan lebih lanjut.
“Yang Mulia hari ini memulai jadwal perawatan rutin, dan selama itu beliau telah disarankan oleh dokter untuk menunda tugas-tugas yang berhubungan dengan publik,” kata pihak istana.
“Sepanjang periode ini, Yang Mulia akan terus menjalankan urusan negara dan dokumen resmi seperti biasa,” tambahnya.
Raja Inggris Charles III saat tiba di Istana Buckingham, London, Inggris Photo : AP Photo/Kirsty Wigglesworth

Tidak ada rincian lebih lanjut yang dibagikan mengenai stadium kanker atau prognosisnya.
Raja Charles kembali ke London dari Sandringham di Norfolk pada Senin pagi dan pihak istana mengatakan dia telah memulai perawatan sebagai pasien rawat jalan.

Meskipun ia akan menghentikan acara publiknya, Raja akan melanjutkan peran konstitusionalnya sebagai kepala negara, termasuk urusan administrasi dan pertemuan pribadi.

Terdapat mekanisme konstitusional ketika kepala negara tidak dapat menjalankan tugas resminya - dalam keadaan tersebut. "Penasihat negara" dapat ditunjuk untuk menggantikan raja.

Pangeran William juga untuk sementara waktu menarik diri dari keterlibatan publik sementara dia membantu istrinya, Kate Middleton memulihkan diri dari operasi Putri Wales, saat dia pulih dari "operasi abdominal”.
Namun diumumkan sebelumnya pada hari Senin bahwa dia akan kembali menjalankan tugas publik akhir pekan ini.

Raja memilih untuk mengumumkan pengobatan prostatnya kepada publik, dengan tujuan mendorong lebih banyak pria untuk melakukan pemeriksaan prostat. Dia dikatakan sangat senang telah meningkatkan kesadaran mengenai masalah ini.​

Berikut pernyataan lengkap Istana Buckingham tentang diagnosis kanker Raja Charles III:
“Selama prosedur yang dilakukan Raja di rumah sakit baru-baru ini untuk pembesaran prostat jinak, ada masalah terpisah yang menjadi perhatian. Tes selanjutnya telah mengidentifikasi suatu bentuk kanker”
“Yang Mulia hari ini telah memulai jadwal perawatan rutin, dan selama waktu tersebut beliau telah disarankan oleh dokter untuk menunda tugas-tugas yang berhubungan dengan masyarakat”
“Selama periode ini, Yang Mulia akan terus menjalankan urusan negara dan urusan resmi seperti biasa. Raja berterima kasih kepada tim medisnya atas intervensi cepat mereka, yang dimungkinkan berkat prosedur rumah sakit baru-baru ini.

“Dia tetap bersikap positif terhadap perawatan yang diterimanya dan berharap dapat kembali menjalankan tugas publik sesegera mungkin”
“Yang Mulia memilih untuk membagikan diagnosisnya untuk mencegah spekulasi dan dengan harapan dapat membantu pemahaman publik bagi semua orang di seluruh dunia yang terkena dampak kanker.”

Halaman Selanjutnya
“Yang Mulia hari ini memulai jadwal perawatan rutin, dan selama itu beliau telah disarankan oleh dokter untuk menunda tugas-tugas yang berhubungan dengan publik,” kata pihak istana.

Post a Comment

Please Select Embedded Mode To Show The Comment System.*

Previous Next

نموذج الاتصال