5 Differences between Google vs Yandex, According to Your Needs?

5 Differences between Google vs Yandex, According to Your Needs? 


Yandex vs Google (Photo: Special)

HOLIDAY NEWS – The difference between Google and Yandex is still often questioned. The reason is, both of these things function as search engines. Google and Yandex actually have several advantages of their own which are the differences between the two search engines. 

Reporting from various sources, the differences offered by Google and Yandex can be a consideration in using a search engine that suits your needs. So, what are the differences between Google and Yandex? Read more below. 

Five Differences between Google and Yandex

1. Language skills
As one of the most popular search engines used by many people around the world, Google provides more than 100 languages. This supports Google to be used in any region. 
Unlike Yandex, this search engine only offers five languages ​​currently. Among them are Russian, English, Turkish, Ukrainian and Indonesian. Yandex has become the leading search engine for Russians, although its use is still limited. 

2. Cultural and geographical
As a search engine based in Russia, Yandex certainly understands the cultural and geographical context of the country. Therefore, Yandex can be the best choice for searching for information related to Russia. 
If you search for something in English, the system automatically displays some results in Russian. This is different from Google, whose base better understands the culture and geography of Western and global countries. 

3. Use of keywords
Google's advanced algorithms have evolved to understand context and semantics in search queries. This means that even if you don't type in the right keywords, Google often returns relevant results. 
In contrast to Yandex which emphasizes exact keyword matching. Therefore, creating content on Yandex requires choosing the right keywords. 
Follow Okezone News on Google News

4. Privacy and security
Privacy and security of Yandex users is a priority in the services offered. Yandex provides HTTPS encryption, malware protection, and private mode privacy features and phishing warnings. 
Google also provides privacy and security features similar to Yandex's that it provides to its users. However, there is often controversy regarding the privacy of Google users. 

5. Ease of piracy
Yandex is very superior when it comes to piracy. This search engine is able to open sites blocked by Google. Not only that, Yandex users can find books, music, films, or other things that cannot be found on Google. 
This is very different from Google which does not offer something like this because it concerns the copyright of content. Even though Yandex seems to be ahead in this regard, it is important to remember that accessing pirated content is illegal. 

Those are the five differences between Google vs Yandex, each of which provides advantages in the required requirements. Google is the most popular search engine in the world, but Yandex is not inferior to some of the offers it provides. So, which search engine will you use to meet your needs, Google or Yandex? (Taja Aurora Bianca)



5 Perbedaan Google vs Yandex, Sesuai Kebutuhan?


Yandex vs Google (Foto: Istimewa)

HOLIDAY NEWS – Perbedaan Google dan Yandex masih sering dipertanyakan. Pasalnya, kedua hal tersebut sama-sama berfungsi sebagai mesin pencari. Google dan Yandex sebenarnya memiliki beberapa keunggulannya tersendiri yang menjadi perbedaan antara kedua mesin pencari tersebut.

Dilansir dari berbagai sumber, perbedaan yang ditawarkan Google dan Yandex ini dapat menjadi pertimbangan dalam menggunakan mesin penelusuran yang sesuai dengan kebutuhan. Lantas, apa saja perbedaan Google dan Yandex? Simak selengkapnya di bawah ini.

Lima Perbedaan Google dan Yandex

1. Kemampuan bahasa
Sebagai salah satu mesin pencari terpopuler yang digunakan banyak orang di seluruh dunia, Google menyediakan lebih dari 100 bahasa. Hal ini mendukung Google untuk dapat digunakan di wilayah mana pun.
Berbeda dengan Yandex, mesin pencari yang satu ini hanya menawarkan lima bahasa saja saat ini. Di antaranya adalah bahasa Rusia, Inggris, Turki, Ukraina, dan Indonesia. Yandex menjadi mesin pencari unggulan masyarakat Rusia, meski penggunaannya masih terbatas.

2. Budaya dan geografis
Sebagai mesin pencari yang berbasis di Rusia, Yandex tentunya sangat memahami konteks budaya dan geografis negara tersebut. Oleh karena itu, Yandex dapat menjadi pilihan terbaik dalam mencari informasi terkait negara Rusia.
Jika mencari sesuatu dalam bahasa Inggris, sistem secara otomatis menampilkan beberapa hasil dalam bahasa Rusia. Ini berbeda dengan Google yang basisnya lebih memahami budaya dan geografi negara Barat dan global.

3. Penggunaan kata kunci
Algoritma canggih Google telah berevolusi untuk memahami konteks dan semantik dalam kueri penelusuran. Artinya, meskipun tidak mengetikkan kata kunci yang tepat, Google sering kali memberikan hasil yang relevan.
Berbeda dengan Yandex yang menekankan pada pencocokan kata kunci yang tepat. Maka dari itu, pembuatan konten di Yandex memerlukan pemilihan kata kunci yang tepat.

4. Privasi dan keamanan
Privasi dan keamanan para pengguna Yandex menjadi prioritas dalam pelayanan yang ditawarkan. Yandex memberikan enkripsi HTTPS, perlindungan malware, dan fitur privasi mode pribadi dan peringatan phishing.
Google pun juga memberikan fitur privasi dan keamanan serupa milik Yandex yang diberikan pada penggunanya. Namun, sering kali terjadi kontroversi dalam hal privasi para pengguna Google.

5. Kemudahan pembajakan
Yandex sangat unggul dalam hal pembajakan. Mesin pencari ini mampu membuka situs-situs yang terblokir oleh Google. Tidak hanya itu, pengguna Yandex dapat menemukan buku, musik, film, atau yang lainnya yang tidak bisa ditemukan pada Google.
Ini sangat berbeda dengan Google yang tidak menawarkan hal seperti ini karena menyangkut pada hak cipta sebuah konten. Meskipun Yandex terlihat unggul dalam hal ini, namun perlu diingat bahwa mengakses konten bajakan merupakan hal yang ilegal.

Itu dia lima perbedaan Google vs Yandex yang masing-masing memberikan keunggulannya dalam kebutuhan yang dibutuhkan. Google menjadi mesin pencari terpopuler di seluruh dunia, namun Yandex pun tidak kalah dengan beberapa penawaran yang diberikannya. Lantas, mesin pencari mana yang akan Anda gunakan untuk memenuhi kebutuhan, Google atau Yandex? (Taja Aurora Bianca)

Post a Comment

Please Select Embedded Mode To Show The Comment System.*

Previous Next

نموذج الاتصال

Translate