India's Historic Chandrayaan-3 Landing Success | In the End When the World Says Goodbye

India's Historic Chandrayaan-3 Landing Success | In the End When the World Says Goodbye


India's Historic Chandrayaan-3 Landing | Why The World Is Watching


India's Chandrayaan-3 mission successfully landed on the Moon on August 23, becoming the first nation to make a soft landing on the South Pole of the Moon. The lunar South Pole is home to one of the toughest landscapes and incredibly frigid temperatures. 

However, it's also the most interesting geological place on the Moon. Scientists believe the South Pole is a place where we could find reservoirs of water, ice, minerals, and volatiles such as ammonia and methane. All these things would help us in the future exploration of the Moon and other planets in the Solar System.

The duration of the mission will be one lunar day (here, day refers to the time there will be sunlight) or about 14 Earth days.

The success of India's Chandrayaan-3 mission is important as the country's space agency, ISRO, has successfully demonstrated its ability to carry out lunar landings in a cost-effective way.

Chandrayaan-3 Moon landing live updates:

After a 40-day journey starting from the Sathish Dhawan Space Center in Sriharikota, the Indian Space Research Organisation's (ISRO), Chandrayaan-3 mission is now preparing to land. If all goes well, the Vikram lander should make a soft lunar landing at 6.04 PM IST on August 23.

#MoonMission #ISRO #isrochandrayaan3mission #Congratulations #success #india #moonlanding #moon #astronomy #bluemoon


Sukses Pendaratan Chandrayaan-3 Bersejarah India | Pada Akhirnya Kapan Dunia Mengatakan Selamat Tinggal

Misi Chandrayaan-3 India berhasil mendarat di Bulan pada tanggal 23 Agustus, menjadi negara pertama yang melakukan pendaratan lunak di Kutub Selatan Bulan. Kutub Selatan bulan adalah rumah bagi salah satu lanskap tersulit dan suhu yang sangat dingin. Namun, ini juga merupakan tempat geologi paling menarik di Bulan. 

Para ilmuwan yakin Kutub Selatan adalah tempat di mana kita bisa menemukan reservoir air, es, mineral, dan zat mudah menguap seperti amonia dan metana. Semua hal ini akan membantu kita dalam eksplorasi Bulan dan planet lain di Tata Surya di masa depan. 

Durasi misinya adalah satu hari lunar (di sini, hari mengacu pada waktu akan ada sinar matahari) atau sekitar 14 hari Bumi. 

Keberhasilan misi Chandrayaan-3 India penting karena badan antariksa negara tersebut, ISRO, telah berhasil menunjukkan kemampuannya dalam melakukan pendaratan di bulan dengan cara yang hemat biaya. 

Pembaruan langsung pendaratan Chandrayaan-3 di Bulan:
Setelah perjalanan 40 hari dimulai dari Sathish Dhawan Space Center di Sriharikota, misi Chandrayaan-3 milik Organisasi Penelitian Luar Angkasa India (ISRO), kini bersiap untuk mendarat. Jika semuanya berjalan lancar, pendarat Vikram akan melakukan pendaratan lunak di bulan pada pukul 18.04 IST pada tanggal 23 Agustus. 

#MoonMission #ISRO #isrochandrayaan3mission #Selamat #sukses #india #moonlanding #moon #astronomy #bluemoon

Post a Comment

Please Select Embedded Mode To Show The Comment System.*

Previous Next

نموذج الاتصال

Translate