INDEPENDENCE AGE NOW

INDEPENDENCE AGE NOW

Independence is when we can express what we feel freely, freely and happily. 

Independence is the spirit that can be obtained from the struggle of the nation's heroes. The spirit to rise from adversity, failure, endless problems, to various uncertainties that we face in this life. 

Independence is a lamp to be able to illuminate all the darkness that is happening in this country, because of the problems of poverty, corruption, nepotism, high unemployment, radicalism, law enforcement and all other problems of life as a nation and a nation. 

Independence is the ability to escape the bonds and shadows of a dark past, including moving on from your ex. 

- Mahesa Jenar


KEMERDEKAAN ZAMAN NOW

Kemerdekaan adalah saat kita bisa mengekspresikan  apa yang kita rasakan dengan leluasa, bebas dan bahagia.

Kemerdekaan adalah spirit yang bisa didapat dari perjuangan para pahlawan bangsa. Spirit untuk bangkit dari keterpurukan, kegagalan, masalah yang tak berkesudahan, hingga berbagai ketidakpastian yang kita hadapi dalam kehidupan ini.

Kemerdekaan adalah sebuah pelita untuk bisa menerangi segala kegelapan yang terjadi di negeri ini, karena masalah kemiskinan, korupsi, nepotisme, tingginya pengangguran, radikalisme, penegakan hukum dan semua problem kehidupan berbangsa bernegara lainnya.

Kemerdekaan adalah kemampuan untuk lepas dari ikatan dan bayang-bayang masa lalu yang gelap, termasuk move on dari sang mantan.

- Mahesa Jenar

Post a Comment