Translate
Tesla Speaks Out Against Thomas Edison

Tesla Speaks Out Against Thomas Edison

Tesla Speaks Out Against Thomas Edison


"Edison and his associates bitterly opposed the introduction of my system, raising a clamor against the “deadliness” of the alternating current, which proved very effective and led to the adoption of a commercial type of machine in electrocution of criminals, an apparatus monstrously unsuitable, for the poor wretches are not despatched in a merciful manner but literally roasted alive. To the observer their sufferings seem to be of short duration; it must be borne in mind, though, that an individual under such conditions, while wholly bereft of the consciousness of the lapse of time, retains a keen sense of pain, and a minute of agony is equivalent to that through all eternity.

"Had the Edison companies not finally adopted my invention they would have been wiped out of existence, and yet not the slightest acknowledgment of my labors has ever been made by any of them, a most remarkable instance of the proverbial unfairness and ingratitude of corporations. But the reason is not far to see. One of their prominent men told me that they are spending $10,000,000 every year to keep Edison’s name before the public, and he added that it is worth more to them. Of course, in all that unceasing and deafening shouting from the housetops any voice raised to apprise people of the real state of things is like the chirp of a little sparrow in the roar of Niagara. So it comes that very few have a clear idea of the situation.

"In truth, my system has not only provided energy for all purposes throughout the world but also revolutionized electric lighting and made it a great commercial success by reducing the cost of power and increasing enormously the distance of transmission. The greater part of the $60,000,000,000 which, according to President Hewer’s statement, represented the value of electric business, can be traced to my system and its effect on the lighting and other industries. In view of this I feel that I also have done much to dispel darkness. Surely, my system is more important than the incandescent lamp, which is but one of the known electric illuminating devices and admittedly not the best. Although greatly improved through chemical and metallurgical advances and skill of artisans it is still inefficient, and the glaring filament emits hurtful rays responsible for millions of bald heads and spoiled eyes. In my opinion, it will soon be superseded by the electrodeless vacuum tube which I brought out thirty-eight years ago, a lamp much more economical and yielding a light of indescribable beauty and softness. The technical resources of that time were inadequate to make it a practical success, but most of the difficulties will be overcome when cheap quartz glass becomes available.

"No amount of praise is too much to bestow upon Edison for his vigorous pioneer work, but all he did was wrought in known and passing forms. What I contributed constitutes a new and lasting addition to human knowledge. Like his lamp, my induction motor may be discarded and forgotten in the continuous evolution of the arts, but my rotating field with its marvelous phenomena and manifestations of force will live as long as science itself."

–NIKOLA TESLA
New York, Nov. 5
(NEW YORK WORLD. Nov. 29, 1929, p. 10, cols. 4,5.)
Dr. Nikola Tesla


Tesla Berbicara Menentang Thomas Edison

"Edison dan rekan-rekannya dengan sengit menentang pengenalan sistem saya, meningkatkan tuntutan terhadap "kematian" arus bolak-balik, yang terbukti sangat efektif dan mengarah pada adopsi jenis mesin komersial untuk menyetrum penjahat, sebuah peralatan yang sangat tidak cocok. ,karena orang malang tidak dikirim dengan cara yang penuh belas kasihan tetapi secara harfiah dipanggang hidup-hidup. Bagi pengamat, penderitaan mereka tampaknya berlangsung singkat; Namun, harus diingat bahwa seseorang dalam kondisi seperti itu, sementara sepenuhnya kehilangan kesadaran akan selang waktu, tetap merasakan rasa sakit yang tajam, dan satu menit penderitaan setara dengan itu sepanjang keabadian. 


"Seandainya perusahaan Edison akhirnya tidak mengadopsi penemuan saya, mereka akan terhapus dari keberadaannya, namun tidak ada pengakuan sedikit pun atas kerja keras saya yang pernah dilakukan oleh salah satu dari mereka, contoh yang paling luar biasa dari pepatah ketidakadilan dan rasa tidak berterima kasih dari perusahaan. Tapi alasannya tidak jauh untuk dilihat. Salah satu orang terkemuka mereka mengatakan kepada saya bahwa mereka menghabiskan $10.000.000 setiap tahun untuk menjaga nama Edison di hadapan publik, dan dia menambahkan bahwa itu lebih berharga bagi mereka. Tentu saja, dalam semua teriakan yang tak henti-hentinya dan memekakkan telinga dari atap rumah, suara apa pun yang diangkat untuk memberi tahu orang-orang tentang keadaan sebenarnya seperti kicauan burung pipit kecil di gemuruh Niagara. Jadi sangat sedikit yang memiliki gagasan yang jelas tentang situasinya. 


"Sebenarnya, sistem saya tidak hanya menyediakan energi untuk semua tujuan di seluruh dunia, tetapi juga merevolusi penerangan listrik dan membuatnya sukses secara komersial dengan mengurangi biaya daya dan meningkatkan jarak transmisi secara signifikan. Sebagian besar dari $60.000.000.000 yang, menurut pernyataan Presiden Hewer, mewakili nilai bisnis listrik, dapat ditelusuri ke sistem saya dan pengaruhnya terhadap penerangan dan industri lainnya. Mengingat hal ini saya merasa bahwa saya juga telah melakukan banyak hal untuk menghalau kegelapan. Tentunya, sistem saya lebih penting daripada lampu pijar, yang merupakan salah satu alat penerangan listrik yang terkenal dan memang bukan yang terbaik. Meskipun sangat ditingkatkan melalui kemajuan kimia dan metalurgi dan keterampilan pengrajin, itu masih tidak efisien, dan filamen yang menyilaukan memancarkan sinar menyakitkan yang bertanggung jawab atas jutaan kepala botak dan mata manja. Menurut pendapat saya, itu akan segera digantikan oleh tabung vakum tanpa elektroda yang saya keluarkan tiga puluh delapan tahun yang lalu, sebuah lampu yang jauh lebih ekonomis dan menghasilkan cahaya dengan keindahan dan kelembutan yang tak terlukiskan. Sumber daya teknis pada waktu itu tidak memadai untuk membuatnya sukses secara praktis, tetapi sebagian besar kesulitan akan teratasi ketika kaca kuarsa murah tersedia. 


"Tidak ada pujian yang terlalu banyak untuk diberikan kepada Edison atas karya perintisnya yang penuh semangat, tetapi semua yang dia lakukan dibuat dalam bentuk yang dikenal dan lewat. Apa yang saya sumbangkan merupakan tambahan baru dan abadi untuk pengetahuan manusia. Seperti lampunya, motor induksi saya mungkin dibuang dan dilupakan dalam evolusi seni yang berkelanjutan, tetapi medan putar saya dengan fenomena dan manifestasi kekuatannya yang luar biasa akan hidup selama sains itu sendiri."


–NIKOLA TESLA
New York, 5 November
(NEW YORK WORLD. 29 November 1929, hlm. 10, kol. 4,5.)
Dr Nikola Tesla

Post a Comment

Please Select Embedded Mode To Show The Comment System.*

Previous Next

نموذج الاتصال