10 Prohibitions in Dubai, Caution Never Do When Visiting!

10 Prohibitions in Dubai, Caution Never Do When Visiting!,


DUBAI, United Arab Emirates (UAE) is so charming in the eyes of world citizens. The beauty of the magnificent metropolis that stands firmly above the sandy Arabian desert

Persian Gulf, this one country offers a variety of entertainment that makes you often amazed. 
You can enjoy skyscrapers with amazing structures or beautiful beaches in Dubai. However, don't forget that Dubai has a number of restrictions that should be adhered to. 
Don't let your vacation be annoying because you have to deal with local residents. Don't want to experience this? 

1. Using the left hand
If you visit Dubai, you must obey the prohibition not to use your left hand in greeting anyone. This includes eating with the left hand, greeting, opening doors, or handing over something. 
Dubai people generally use their left hand to clean before toilet paper, toilets, and rinse water are available. Therefore, quoting from Traveltriangle, the left hand is considered unclean. 

2. Wearing immodest clothes
Dubai's next ban is wearing 'inappropriate' clothing. That is, one must dress modestly when entering a public space by not wearing short, tight, to minimal clothes. 

Actually, there are distinct advantages for you to wear loose and simple clothes. You'll still feel comfortable amidst Dubai's hot and dry climate. 

3. Public display of affection
Never show affection or public display of affection (PDA) in Dubai. This includes holding hands, hugging and kissing. 

This is because behavior that may be commonplace in European or American countries is in fact considered socially unacceptable by the people of Dubai. 

4. Taking photos without permission
This prohibition must be considered by those of you who like photo hunting and love photography. In Dubai, you can't take photos carelessly without permission. 
This applies if you want to photograph the local community. Ask permission first, especially if the human objects you are photographing are women and children. 

5. Carrying certain types of drugs
Pay close attention to what medicine you want to bring to Dubai. Please note, the UAE has a strict anti-drug policy. 
There is a ban on tourists bringing certain drugs. Before flying to Dubai, you should check the official UAE website again to find out which drugs are allowed entry. 

6. Eat in public places during Ramadan
Eating in public places during Ramadan is also one of the many restrictions in Dubai that must be obeyed when on vacation. 
When local Muslims fast, you are not allowed to eat, drink, and even smoke in public until dusk hits. Try to eat anything in a hotel room or restaurant. 

7. Insulting the royal family in public
You may have a certain opinion regarding the culture, law or even the royal family in Dubai. However, it's best not to let yourself slip into the air about the royal family in public. 
In Dubai, it is considered bad manners to taunt or criticize the royal family, culture or law in public. 

8. Stay in a hotel without marriage ties
Unmarried couples are prohibited from staying in the same hotel room in Dubai. Quoting from Traveltriangle, this is illegal in that country and can cause you to be in trouble with the law, such as a fine. 
There's nothing wrong with coming to Dubai with your lover. Just make sure you and your partner stay in different rooms. 
READ MORE

9. Drink alcohol in public places
Eliminate your habit of drinking alcohol in public places. For example, sipping a can of beer along the way. 
Why? it is also a ban in Dubai. You are not allowed to drink alcohol or get drunk in public because you will be in trouble with the law later. 

10. Cross dresses
You must wear clothes according to gender. Yes, it is not allowed to cross dress in Dubai. 
In 2008, around 40 tourists were arrested by the police for doing this. You don't want to have the same fate do you? 



10 Larangan di Dubai, Awas Jangan Pernah Lakukan saat Berkunjung!

DUBAI,Uni Emirat Arab (UEA) begitu memesona di mata warga dunia. Keindahan kota metropolitan megah yang berdiri kokoh di atas gurun arab berpasir

Teluk Persia, negara satu ini menawarkan ragam hiburan yang bikin Anda sering berdecak kagum.
Anda bisa menikmati gedung-gedung pencakar langit dengan struktur bangunan yang menakjubkan ataupun pantai-pantai elok di Dubai. Namun, jangan lupa juga bahwa Dubai memiliki sederet larangan yang sebaiknya dipatuhi.
Jangan sampai, liburan Anda terasa menyebalkan lantaran harus bermasalah dengan warga lokal. Tak ingin mengalami hal tersebut? 

1. Menggunakan tangan kiri
Jika bertandang ke Dubai, Anda harus menaati larangan untuk tidak menggunakan tangan kiri dalam menyambut siapapun. Hal ini termasuk juga makan dengan tangan kiri, menyapa, membuka pintu, ataupun menyerahkan sesuatu.
Masyarakat Dubai umumnya menggunakan tangan kiri untuk bersih-bersih sebelum hadir tisu toilet, kloset, dan air pembilas. Oleh sebab itu, mengutip dari Traveltriangle, tangan kiri dianggap najis.

2. Mengenakan pakaian tidak sopan
Larangan selanjutnya yang ada di Dubai adalah mengenakan pakaian 'tidak pantas'. Artinya, seseorang harus berpakaian sopan saat memasuki ruang publik dengan tak mengenakan baju pendek, ketata, hingga minim.

Sebenarnya, ada keuntungan tersendiri Anda mengenakan pakaian longgar dan sederhana. Anda akan tetap merasa nyaman di tengah iklim panas dan kering di Dubai.

3. Public display of affection
Jangan sekali-kali menunjukkan kemesraan atau public display of affection (PDA) di Dubai. Hal ini termasuk berpegangan tangan, pelukan, hingga ciuman.

Pasalnya, perilaku yang mungkin lumrah di negara Eropa atau Amerika ini ternyata dianggap tak dapat diterima secara sosial oleh masyarakat Dubai.

4. Mengambil foto tanpa izin
Larangan ini wajib diperhatikan oleh Anda yang gemar hunting foto dan mencintai fotografi. Di Dubai, Anda tak bisa sembarangan mengambil foto tanpa izin.
Hal ini berlaku jika Anda hendak memotret masyarakat setempat. Minta izinlah terlebih dahulu, apalagi jika objek manusia yang Anda potret adalah wanita dan anak-anak.

5. Membawa jenis obat tertentu
Perhatikan baik-baik obat apa yang hendak Anda bawa ke Dubai. Perlu diketahui, UEA punya kebijakan anti narkoba yang ketat.
Ada larangan turis membawa obat-obatan tertentu. Sebelum terbang ke Dubai, sudah sepatutnya anda memeriksa lagi situs web resmi UEA untuk mencari tahu obat apa saja yang diizinkan masuk.

6. Makan di tempat umum selama Ramadhan
Makan di tempat umum selama Ramadhan juga menjadi satu dari sekian larangan di Dubai yang harus dipatuhi ketika berlibur.
Saat umat muslim setempat berpuasa, Anda tak diperkenankan makan, minum, bahkan merokok di depan umum sampai hari menyentuh senja. Usahakan menyantap apapun di dalam kamar hotel atau restoran saja.

7. Menghina keluarga kerajaan di depan umum
Anda mungkin saja memiliki pendapat tertentu terkait budaya, hukum, atau bahkan keluarga kerajaan di Dubai. Tapi, sebaiknya jangan sampai Anda keceplosan membicarakan keluarga kerajaan di depan umum.
Di Dubai, perilaku ini dianggap tidak baik untuk mengejek hingga mengkritik keluarga kerajaan, budaya, atau hukum jika sedang berada di ruang umum.

8. Menginap di hotel tanpa ikatan pernikahan
Pasangan yang belum menikah dilarang untuk tinggal dalam satu kamar hotel di Dubai. Mengutip dari Traveltriangle, ini merupakan tindakan ilegal di negara tersebut dan bisa menyebabkan Anda berurusan dengan hukum seperti misalnya saja denda.
Tak ada salahnya Anda datang ke Dubai bersama kekasih. Hanya saja pastikan Anda dan pasangan menginap di kamar yang berbeda.

9. Minum alkohol di tempat umum
Hilangkan kebiasaan Anda meminum alkohol di tempat-tempat umum. Misalnya saja meneguk sekaleng bir di sepanjang jalan.
Kenapa? hal ini juga merupakan larangan di Dubai. Anda tak diperkenankan minum alkohol atau sampai mabuk di tempat umum karena nantinya akan berurusan dengan hukum.

10. Cross dress
Anda wajib mengenakan pakaian sesuai dengan jenis kelamin. Ya, tidak diperkenankan untuk cross dress di Dubai.
Pada tahun 2008 silam, ada sekitar 40 turis yang ditangkap polisi karena melakukan hal tersebut. Anda tak ingin bernasib serupa bukan?

Post a Comment