Millennial housing for Indonesia

Millennial housing for Indonesia

Millennial housing for Indonesia is now standing at Samesta Mahata Margonda, Depok City, West Java. The residence that I just inaugurated has the concept of Transit Oriented Development (TOD). 

Apart from being integrated with public transportation, this millennial residence has a pretty good design and facilities that support daily activities. Wake up, take a shower, enter the KRL, go to the train. So, living here is no longer dependent on private vehicles which add to congestion. 

Millennial housing like this needs to be built not only in Jabodetabek, but also in various regions in the country, especially those with high levels of congestion. This TOD concept residence can also be built on land that is not used properly. 


Hunian milenial untuk Indonesia 

Hunian milenial untuk Indonesia kini berdiri di Samesta Mahata Margonda, Kota Depok, Jawa Barat. Hunian yang baru saja saya resmikan itu memiliki konsep Transit Oriented Development (TOD). 

READ MORE
Selain terintegrasi dengan transportasi publik, hunian milenial ini memiliki desain yang cukup baik serta fasilitas yang mendukung kegiatan sehari-hari. Bangun tidur, mandi, masuk KRL, ke kereta api. Jadi, tinggal di sini tidak lagi tergantung ke kendaraan pribadi yang menambah kemacetan.

Hunian milenial seperti ini perlu dibangun tidak hanya di Jabodetabek, tetapi juga di berbagai daerah di Tanah Air, utamanya yang memiliki tingkat kemacetan tinggi. Hunian berkonsep TOD ini juga bisa dibangun di lahan-lahan yang tidak dimanfaatkan dengan baik.

Post a Comment