Google Now Adds Ads to AI Overview Search Results



Google Now Adds Ads to AI Overview Search Results


Google Kini Tambahkan Iklan di Hasil Pencarian AI Overview
Google AI Overview kini tampilkan iklan (foto: dok. Google)

HOLIDAY NEWS – After testing last May, Google has finally added ads to AI Overview, an Artificial Intelligence (AI)-based summary tool in Google Search. Summary results will now include products. 

For example, when users search for how to deal with stubborn dirt on their pants using Google Search, AI Overview will appear with various explanations from various websites and include the product at the bottom. 

They will feature stain removal products with sponsored captions. Google explains that products displayed as advertisements will be adjusted to queries and responses from AI Overview so that users can make informed purchasing decisions. 

"This new ad format is designed to help people discover new brands and make informed purchasing decisions. Ads will continue to display our industry-leading clear and transparent 'Sponsored' label," Google explained. 

The developer of the search engine with the largest market in the world said that they received a positive response when testing ads on AI Overview. According to Google, many people feel helped by advertising. 

"We've seen that people find live ads in AI Overviews useful because they can quickly connect with relevant businesses, products and services to take the next step," Google said. 

Even though it has already been launched, ads on AI Overview are only being rolled out gradually to users in the US using mobile devices. It is unknown when advertising for AI Overview will expand to other countries. 

HOLIDAY NEWS – Setelah diuji pada Mei lalu, Google akhirnya menambahkan iklan ke dalam AI Overview, alat ringkasan berbasis Kecerdasan Buatan (AI) di Google Search. Hasil ringkasan kini akan menyertakan produk.

Misalnya, saat penggunaan mencari bagaimana cara mengatasi kotoran yang sulit dihilangkan di celana mereka menggunakan Google Search, AI Overview akan muncul dengan penjelasan yang bervariasi dari berbagai web dan menyertakan produk di bagian bawah. 

Mereka akan menampilkan produk penghilang noda dengan keterangan sponsored. Google menjelaskan bahwa produk yang ditampilkan sebagai iklan akan disesuaikan dengan kueri dan respons dari AI Overview sehingga pengguna bisa membuat keputusan pembelian yang tepat. 

"Format iklan baru ini dirancang untuk membantu orang menemukan merek baru dan membuat keputusan pembelian yang tepat. Iklan akan terus menampilkan label 'Disponsori' yang jelas dan transparan terdepan di industri kami," jelas Google. 

Pengembang mesin pencari dengan pasar terbesar di dunia itu mengatakan bahwa mereka mendapatkan respons yang positif saat menguji iklan di AI Overview. Menurut Google, banyak yang merasa terbantu dengan adanya iklan. 

"Kami telah melihat bahwa orang-orang merasa iklan langsung di AI Overviews bermanfaat karena mereka dapat dengan cepat terhubung dengan bisnis, produk, dan layanan yang relevan untuk mengambil langkah berikutnya,"ungkap Google. 

Meski sudah diluncurkan, iklan pada AI Overview baru diluncurkan secara bertahap untuk para pengguna di AS yang menggunakan perangkat seluler. Tidak diketahui kapan iklan untuk AI Overview akan diperluas ke negara lainnya. 

Post a Comment

0 Comments