Google's Replacement Applications Are Spending Money Faster

Google's Replacement Applications Are Spending Money Faster
Photo: Perplexity. (Doc. perplexity)

HOLIDAY NEWS - Artificial Intelligence (AI) based search engine, Perplexity, is increasingly spending on operational costs to avoid prosecution. Most recently, the company announced a program to share revenue with publishers. 

For starters, Google's competitor has recruited a number of publishers. Starting from Time, Der Spiegel, Fortune, Entrepreneur, The Texas Tribune, and Wordpress.com Automatic. 
The company declined to reveal terms, including how much revenue it promised. But Perplexity Chief Business Officer Dmitry Shevelenko said the revenue sharing agreement is a multi-year agreement with double-digit percentages across all publishers. 
Payments are made when a publisher's content is used in response to a user's search query. Spokesperson Sara Platnick explained that revenue sharing payments are made per source. 

So each publisher will get paid for every article used as a response, quoted from The Verge, Wednesday (31/7/2024). 
Another benefit of this program is that publishers get a free one-year subscription to Perplexity's Enterprise Pro tier. In addition there is also access to the Perplexity and Scalepost.ai developer tools. 
Automatic CEO Matt Mullenweg believes this agreement is much more profitable than the one with Google. Regarding numbers, he doesn't know but it will probably be very small to begin with. 
"The revenue distribution is much better than Google, which is zero," he said. 
"I don't know the amount. "It may start out small because it doesn't generate much revenue right now, but if Perplexity is the next Google, which I think there's a chance, those numbers could be meaningful and we'll help publishers get paid every time," Mullenweg added. 


Aplikasi Pengganti Google Makin Kencang Hambur Uang


Perplexity. (Dok. perplexity)
Foto: Perplexity. (Dok. perplexity)

HOLIDAY NEWS - Mesin pencarian berbasis Artificial Intelligence (AI), Perplexity, makin gencar mengeluarkan biaya operasional untuk menghindari tuntutan. Terbaru, perusahaan mengumumkan program untuk berbagi pendapatan dengan penerbit.

Sebagai awal, pesaing Google tersebut telah merekrut sejumlah penerbit. Mulai dari Time, Der Spiegel, Fortune, Enterpreneur, The Texas Tribune, dan Wordpress.com Automatic.

Pihak perusahaan menolak mengungkapkan persyaratan, termasuk berapa pembagian pendapatan yang dijanjikan. Namun Chief Business Officer Perplexity, Dmitry Shevelenko mengatakan kesepakatan bagi hasil adalah perjanjian multi tahun dengan persentase dua digit pada semua penerbit.

Pembayaran dilakukan saat konten penerbit digunakan sebagai respons pertanyaan dari pencarian pengguna. Juru bicara Sara Platnick menjelaskan pembayaran bagi hasil dilakukan per sumber.

Jadi tiap penerbit akan mendapatkan bayaran setiap artikel yang digunakan sebagai tanggapan, dikutip dari The Verge, Rabu (31/7/2024).

Keuntungan lain dari program ini adalah penerbit mendapatkan langganan satu tahun gratis ke tingkat Enterprise Pro Perplexity. Selain juga ada akses pada alat pengembang Perplexity dan Scalepost.ai.

CEO Automatic Matt Mullenweg meyakini perjanjian ini jauh lebih menguntungkan daripada dengan Google. Terkait jumlah, dia tidak tahun namun mungkin akan sangat kecil untuk awalnya.

"Pembagian pendapatan yang jauh lebih baik dari Google, yakni nol," ungkap dia.

"Jumlahnya saya tidak tahu. Mungkin awalnya kecil karena tidak menghasilkan banyak pendapatan sekarang, namun jika Perplexity adalah Google berikutnya, yang menurut saya ada kesempatannya, angka tersebut bisa jadi berarti dan kami akan membantu penerbit mendapatkan bayaran setiap saat," kata Mullenweg menambahkan.

Post a Comment

0 Comments