The Largest Hotel in the World, Abraj Kudai in Saudi Arabia

The Largest Hotel in the World, Abraj Kudai in Saudi Arabia
Abraj Kudai is a partially built hotel in Mecca, Saudi Arabia.Originally projected to open in 2017, construction was halted in 2015 due to financial difficulties. As of 2023, the hotel has yet to be opened to the public. If completed, it will be one of the largest hotels in the world, consisting of a ring of 12 towers 45 stories high, with 10,000 bedrooms, 70 restaurants, and four rooftop helipads. 

There will also be five floors for the sole use of the Saudi royal family. According to Arabian Business, 10 of the towers will provide four-staraccommodations, while the other two towers will be reserved for special clientele offering five-star amenities.

Hotel Terbesar di Dunia, Abraj Kudai di Arab Saudi
Abraj Kudai adalah hotel yang sebagian dibangun di Mekah, Arab Saudi. Awalnya direncanakan dibuka pada tahun 2017, pembangunannya dihentikan pada tahun 2015 karena kesulitan keuangan. Hingga tahun 2023, hotel ini belum dibuka untuk umum. 

Jika selesai dibangun, hotel ini akan menjadi salah satu hotel terbesar di dunia, terdiri dari 12 menara lingkar setinggi 45 lantai, dengan 10.000 kamar tidur, 70 restoran, dan empat helipad di puncak gedung. Juga akan ada lima lantai yang hanya digunakan oleh keluarga kerajaan Saudi.
 Menurut Arabian Business, 10 menara akan menyediakan akomodasi bintang empat, sementara dua menara lainnya akan diperuntukkan bagi pelanggan khusus yang menawarkan fasilitas bintang lima. 

Post a Comment

Please Select Embedded Mode To Show The Comment System.*

Previous Next

نموذج الاتصال

Translate