Google Introduces Its Newest Application, ImageFX

Google Introduces Its Newest Application, ImageFX
Imagen 2 features in Google's ImageFX. (Fazrinaldo)

 -- As one of the world's technology companies, Google officially introduced its newest generative Artificial Intelligence (AI) application, called ImageFX. 

This application is an AI that is able to convert text into an image. ImageFX has a user interface that displays expressive chips, which users can quickly get help from. 
This application also allows users to experiment with adjacent dimensions, of a creation, as well as their ideas, which was reported by Engadget on Thursday (1/2/2024) yesterday. 
Interestingly, ImageFX also includes IPTC metadata. For Google, this feature will provide more information to its users, every time they find an image created by AI. 

Another feature embedded in ImageFX is Imagen 2, which supports creating new images in it. 
This feature is capable of driving new generative AI options in other applications. These include Bard, Search, Ads, Duet AI in Workspace, and Vertex AI. 

Google assesses that Imagen 2 is also capable of presenting images created by AI, with high quality. 
This is considered to help keep images clean, and improve areas of image creation that are considered difficult, which will be resolved by this application and images that have been difficult for this tool to overcome. 

Google has also invested significantly in Imagen 2 data security, while adding some limitations to it. One of them is content that contains elements of violence. 
This means that the ImageFX developer will carry out tests to detect and suppress content that causes problems. 

Apart from ImageFX, Google has also brought updates to the MusicFX and TextFX applications. 
Google said the update to the two apps includes improvements to the faster MusicLM model and higher quality audio, as well as new features. 
As for TextFX, Google has rolled out an update with the aim of improving navigation and overall user experience. 

Uniquely, images and audio produced by ImageFX and MusicFX will be tagged by SynthID. Its function is to clarify images faked by AI, especially when they appear in Chrome searches. 
ImageFX-generated images and audio created with MusicFX are tagged with SynthID, a digital watermark that aims to make it clear that the image was doctored using AI, especially when it appears in Search or Chrome. 


Google Perkenalkan Aplikasi Terbarunya, ImageFX
Fitur Imagen 2 dalam ImageFX Google. (Fazrinaldo)

-- Sebagai salah satu perusahaan teknologi dunia, Google resmi memperkenalkan aplikasi Artificial Intellgience (AI) generatif terbarunya, bernama ImageFX.

Aplikasi tersebut merupakan AI yang mampu mengubah suatu teks ke sebuah gambar. ImageFX memiliki user interface yang menunjukkan chip ekspresif, dimana pengguna dapat terbantukan dengan cepat.

Aplikasi ini juga membuat penggunanya bereksperimen dengan dimensi yang berdekatan, dari suatu kreasi, serta ide mereka, yang dilansir dari Engadget pada Kamis (1/2/2024) kemarin.
Menariknya, ImageFX turut menyertakan metadata IPTC. Bagi Google, fitur tersebut akan memberikan lebih banyak informasi kepada penggunanya, setiap menemukan gambar yang dibuat oleh AI.

Fitur lain yang tersemat di dalam ImageFX adalah Imagen 2, yang mendukung pembuatan gambar baru di dalamnya.
Fitur tersebut mampu mendorong opsi AI generatif baru di aplikasi lain. Di antaranya Bard, Search, Ads, Duet AI dalam Workspace, dan Vertex AI.
Google menilai, Imagen 2 juga mampu menghadirkan gambar yang dikerjakan AI, dengan kualitas tinggi.
Hal itu dinilai untuk membantu menjaga gambar tetap bersih, dan meningkatkan bidang pembuatan gambar yang terbilang sulit, akan teratasi oleh aplikasi itu dan gambar yang selama ini sulit diatasi oleh alat tersebut.

Google juga telah melakukan investasi secara signifikan dalam keamanan data Imagen 2, sembari menambahkan beberapa batasan di dalamnya. Salah satunya konten yang memuat unsur kekerasan.
Ini artinya, pengembang ImageFX tersebut bakal melakukan ujicoba untuk mendeteksi, dan menekan konten yang menimbulkan masalah.

Selain ImageFX, Google juga telah menghadirkan pembaruan untuk aplikasi MusicFX dan TextFX.
Google mengatakan, pembaruan yang diberikan kepada dua aplikasi tersebut mencakup peningkatan pada model MusicLM yang lebih cepat dan audio berkualitas lebih tinggi, serta dengan fitur-fitur baru.
Sedangkan untuk TextFX, Google telah meluncurkan pembaruan dengan tujuan meningkatkan navigasi dan pengalaman pengguna secara keseluruhan.

Uniknya, gambar dan audio yang dihasilkan oleh ImageFX dan MusicFX akan mendapatkan tag oleh SynthID. Fungsinya untuk memperjelas gambar yang dipalsukan oleh AI, terutama saat muncul dalam pencarian Chrome.
Gambar dan audio yang dihasilkan ImageFX yang dibuat dengan MusicFX diberi tag oleh SynthID, sebuah tanda air digital yang bertujuan untuk memperjelas bahwa gambar tersebut dipalsukan menggunakan AI, terutama saat muncul di Penelusuran atau Chrome.

Post a Comment

Please Select Embedded Mode To Show The Comment System.*

Previous Next

نموذج الاتصال

Translate