Translate
Super Rare Eagle Returns After a Century of Disappearance

Super Rare Eagle Returns After a Century of Disappearance

Super Rare Eagle Returns After a Century of Disappearance
White Tailed Eagle or Sea Eagle (Photo: BBC)

Wales - A white-tailed eagle or sea eagle suddenly appeared after disappearing for a century. The animal was seen flying on Rhodri Jones' farm in Llanuwchllyn, Gwynedd, Wales. The time interval from the last data appearance is 100 years. 

Quoted from the BBC, Tuesday (9/1/2023) the eagle is said to be extinct and is said to be a species that has been breeding for more than 150 years and this type has not existed in Wales since the 16th century. 
Jones said the eagle was first seen flying on his farm on Wednesday (3/1/2024). A day later, the eagle appeared again. 

SCROLL TO CONTINUE WITH CONTENT

Jones also said the size of the bird really stood out to him. Unlike golden eagles, white-tailed eagles are less fierce and can eat all kinds of food, such as fish, seabirds, and carrion. 

"I believe he stood on the rock looking at the house for an hour," Jones said. 
"It was very quiet, and I moved closer to take a closer look, just a few hundred meters away to take pictures," he added. 
Jones said it was one of the workers who first saw the bird, but he didn't tell him it was a hawk, because he thought his boss would laugh at him in disbelief. 
"There are lots of eagles and kites here, but this bird is not like that," he added. 

Ornithologist and broadcaster Iolo Williams said the sighting was fantastic news. 
"We don't see them often, they haven't been around for centuries. Having nested here about five centuries ago," he said. 

"Now they are released on the Isle of Wight and breeding well in Scotland, we see a few, but usually only about one every ten years or so," he said. 
"These are wild birds, young birds, last year's chicks," he added. 
Where it came from is still a mystery. It is said that this eagle was not one of the birds released on the Isle of Wight. 
"A young eagle was seen in Norfolk about three weeks ago and then disappeared. It could be the same eagle, but we don't know," he said. 
While welcoming the visit, Jones said he hoped the eagle wouldn't stay too long, as it was preparing for mating season. 
"It's great to see the bird here, I'm very happy, but I don't think this is the place," he said. 


Elang Super Langka Kembali Muncul Usai Seabad Menghilang
Elang Ekor Putih atau Elang Laut (Foto: BBC)

Wales - Seekor elang ekor putih atau elang laut mendadak muncul setelah menghilang selama satu abad lamanya. Hewan itu, terlihat terbang di lahan peternakan milik Rhodri Jones di Llanuwchllyn, Gwynedd, Wales. Jarak waktu dari data terakhir kemunculannya adalah 100 tahun.

Dikutip dari BBC, Selasa (9/1/2023) elang itu dikatakan telah punah dan dikatakan sebagai spesies yang berkembang biak selama lebih dari 150 tahun dan jenis ini tidak ada di Wales sejak abad ke-16.
Jones menyebut elang tersebut pertama kali terlihat terbang di peternakan miliknya pada hari Rabu (3/1/2024). Sehari kemudian, elang itu kembali muncul.

SCROLL TO CONTINUE WITH CONTENT

Jones juga menyebut ukuran burung itu sangat menonjol bagi dia. Tidak seperti elang emas, elang ekor putih tidak terlalu ganas dan dapat memakan semua jenis makanan, seperti ikan, burung laut, dan bangkai.

"Saya yakin, ia berdiri di atas batu sambil memandang ke arah rumah selama satu jam," kata Jones.
"Saat itu sangat sunyi, dan saya mendekat untuk melihat lebih dekat, hanya beberapa ratus meter jauhnya untuk mengambil gambar," dia menambahkan.
Jones mengatakan bahwa salah satu pekerja yang pertama kali melihat burung itu, tetapi dia tidak mengatakan kepadanya bahwa itu adalah seekor elang, karena dia pikir bosnya akan menertawakannya karena tidak percaya.
"Ada banyak elang dan layang-layang di sini, tetapi burung ini tidak seperti itu," dia menambahkan.

Ahli burung dan penyiar, Iolo Williams, mengatakan bahwa penampakan tersebut merupakan berita yang fantastis.
"Kami tidak sering melihat mereka, mereka tidak ada selama berabad-abad. Setelah bersarang di sini sekitar lima abad yang lalu," kata dia.

"Sekarang mereka dilepaskan di Isle of Wight dan berkembang biak dengan baik di Skotlandia, kami melihat beberapa ekor. Tetapi biasanya hanya sekitar satu ekor setiap sepuluh tahun atau lebih," ujar dia.
"Ini adalah burung liar, burung muda, anak burung tahun lalu," dia menambahkan.
Dari mana asalnya, itu masih menjadi misteri. Dikatakan bahwa elang ini bukan salah satu burung yang dilepaskan di Isle of Wight.
"Seekor elang muda terlihat di Norfolk sekitar tiga minggu yang lalu dan kemudian menghilang. Bisa jadi itu elang yang sama, tapi kami tidak tahu," katanya.
Meskipun menyambut baik kunjungannya, Jones mengatakan bahwa ia berharap elang tersebut tidak akan tinggal terlalu lama, karena ia sedang mempersiapkan diri untuk musim kawin.
"Senang sekali bisa melihat burung itu di sini, saya sangat senang, tapi saya rasa di sini bukan tempatnya," kata dia.

Post a Comment

Please Select Embedded Mode To Show The Comment System.*

Previous Next

نموذج الاتصال