5 Most Used Applications in 2023, What Are They?

5 Most Used Applications in 2023, What Are They? 

Most used social media applications in 2023 (Photo: Reuters)

 - The digital era cannot be separated from the hands of cellphones. Every day people are always busy with their cellphones, both for work and entertainment. They use applications that have been downloaded on their mobile devices with all their respective functions. 

Moreover, based on data from We Are Social, Indonesia in January 2023 will have 212.9 million internet users, which is 77% of the total population in Indonesia. Apart from that, Indonesia also has 167 million active social media users, this figure represents 60% of the total population in Indonesia. 

Reporting from We Are Social, Sunday (17/12/2023), here Okezone Techno provides a summary of the five most widely used applications in 2023. 

1. WhatsApp

This application from the Meta company is ranked first in the most widely used applications in 2023. This online message exchange application is certainly frequently used because every day users need to communicate to share information and news. This application reaches 92.1% of the population in Indonesia. 

2. Instagram

The next application has users of 86.5% of the population as the application that is widely used in 2023. This application is also part of the Meta company, namely Instagram. Many people use this social media platform as a tool for sharing photos and videos. 
Follow Okezone News on Google News
Get up to date news with all the latest news from Okezone with just one account on ORION, register now by clicking here and look forward to other interesting surprises

3. Facebook

The next third most used application also comes from the Meta subsidiary. Facebook, which is a popular social media, is used by 83.8%, a figure that is not far from Instagram. 

Facebook is currently used as a platform that has various functions. Starting from sharing photos, videos, writing, and much more. 

4. TikTok

TikTok is the next application that will be widely used in 2023. This application has a percentage of 70.8% of the population in Indonesia. 

This photo and video-based social media platform has millions of varied content and can be accessed easily. So it cannot be denied that this application is often used by Indonesian people. 

5. Telegram

The last application that is frequently used is Telegram with a percentage of 64.3% of the population. This application, which is almost similar to WhatsApp, is often used as a platform for exchanging and sharing information. Telegram is also often used to get information from channels that can be easily searched and entered. 
These are the five most used applications in 2023. These applications are dominated by social media which is used almost all day long. 

This shows that Indonesian people cannot be separated from their interactions in cyberspace. Of the five applications above, which application do you use most often? (Hana Mufidah)


5 Aplikasi yang Paling Banyak Digunakan Tahun 2023, Ada Apa Saja?

Aplikasi media sosial paling banyak digunakan tahun 2023 (Foto: Reuters)

 - Era digital memang tidak bisa lepas dari genggaman ponsel. Setiap harinya orang-orang selalu berkutat dengan ponselnya baik untuk pekerjaan maupun hiburan. Mereka menggunakan aplikasi-aplikasi yang telah diunduh pada perangkat selulernya dengan segala fungsinya masing-masing.

Terlebih berdasarkan data We Are Social, Indonesia pada Januari 2023 memiliki pengguna internet sebanyak 212.9 juta yang merupakan 77% total populasi penduduk di Indonesia. Selain itu, Indonesia juga memiliki pengguna aktif media sosial sebanyak 167 juta, angka tersebut merupakan 60% dari total populasi penduduk di Indonesia.

Dilansir dari We Are Sosial, Minggu (17/12/2023), berikut ini Okezone Techno berikan rangkuman lima aplikasi yang paling banyak digunakan pada tahun 2023.

1. WhatsApp

Aplikasi dari perusahaan Meta ini menempati rangking pertama dalam aplikasi yang paling banyak digunakan pada tahun 2023. Aplikasi bertukar pesan daring ini pastinya sering digunakan karena setiap harinya pengguna perlu melakukan komunikasi untuk berbagi informasi dan kabar. Aplikasi ini menyentuh angka 92.1% dari banyak populasi di Indonesia. 

2. Instagram

Aplikasi selanjutnya memiliki pengguna sebanyak 86.5% populasi sebagai aplikasi yang banyak digunakan pada tahun 2023. Aplikasi tersebut juga merupakan bagian dari perusahaan Meta, yaitu Instagram. Platform media sosial ini banyak orang-orang gunakan sebagai alat berbagi foto dan video.
Follow Berita Okezone di Google News
Dapatkan berita up to date dengan semua berita terkini dari Okezone hanya dengan satu akun di ORION, daftar sekarang dengan klik disini dan nantikan kejutan menarik lainnya

3. Facebook

Aplikasi ketiga yang paling banyak digunakan selanjutnya juga berasal dari anak perusahaan Meta. Facebook yang merupakan media sosial populer ini digunakan sebanyak 83.8% memiliki angka yang tidak jauh dari Instagram.

Facebook saat ini digunakan sebagai platform yang memiliki berbagai macam fungsi. Mulai dari berbagi foto, video, tulisan, hingga banyak lagi.

4. TikTok

TikTok merupakan aplikasi berikutnya yang banyak digunakan pada tahun 2023. Aplikasi ini memiliki persentase sebanyak 70.8% dari populasi di Indonesia.

Platform media sosial berbasis foto dan video ini memiliki jutaan konten yang bervariasi dan dapat diakses dengan mudah. Sehingga tidak dapat dipungkiri jika aplikasi ini sering digunakan oleh masyarakat Indonesia.

5. Telegram

Aplikasi terakhir yang sering digunakan adalah Telegram dengan persentase sebanyak 64.3% dari populasi. Aplikasi yang penggunaannya hampir mirip dengan WhatsApp ini sering digunakan sebagai platform bertukar dan berbagi informasi. Pada Telegram juga sering digunakan untuk mendapatkan informasi dari Channel yang dapat mudah dicari dan dimasuki.
Itulah lima aplikasi yang paling banyak digunakan pada tahun 2023. Aplikasi-aplikasi tersebut didominasi oleh media sosial yang digunakan hampir sepanjang hari.

Hal tersebut menunjukkan bahwa masyarakat Indonesia tidak lepas dari interaksinya pada dunia maya. Dari kelima aplikasi di atas, manakah aplikasi yang paling sering kamu gunakan? (Hana Mufidah)

Post a Comment

Please Select Embedded Mode To Show The Comment System.*

Previous Next

نموذج الاتصال

Translate