10 Words Don't Search on Google and What Happens If You Do

10 Words Don't Search on Google and What Happens If You Do

10 Words Don't Search on Google and What Happens If You Do Photo: Solen Feyissa/Unsplash

 - Google is the largest and most popular search engine in the world. With Google, we can search for information about anything we want, from news, science, entertainment, to strange and unique things. 

However, not everything we search for on Google is safe and useful. There are several keywords that we should avoid because they can be dangerous, misleading, or cause disgust and fear. Here are some examples of keywords that shouldn't be used on Google and what happens if you do:

Goatse

This keyword sounds like the name of a cute animal, like a goat or a goose. However, if we search for it on Google, we will find very disgusting and indecent images. The picture shows a man showing his backside in an unnatural way. This image can make us nauseous, angry, or traumatized. 

Fournier

These keywords look like the names of people or places. However, if we search for it on Google, we will find very scary and terrible images. The image shows a disease that eats away at parts of the human body, especially the intimate parts. This disease is caused by a bacterial infection that can cause death. 

Blue Waffles

This keyword sounds like the name of a delicious food, like blue waffles. However, if we search for it on Google, we will find very disgusting and scary images. The image shows a woman's reproductive organs experiencing severe infection and inflammation. These images can make us feel pain, fear, or hatred. 

Mr Hands

This keyword sounds like the name of a friendly person, like a helping hand. However, if we search for it on Google, we will find a very cruel and sadistic video. The video shows a man being killed by a horse. This video can make us feel horrified, sad, or angry. 

Lamprey Disease

This keyword sounds like the name of a disease associated with lamprey fish. However, if we search for it on Google, we will find very scary and terrible images. The image shows parts of the human body with holes like the mouth of a lamprey fish. This image can make us feel amused, disgusted, or afraid. 

Crushed by an Elevator

This keyword sounds like the name of an elevator-related accident. However, if we search for it on Google, we will find very terrible and sad images. The images show people who were crushed, injured or killed by being trapped in elevators. This image can make us feel pity, fear, or trauma. 

Shovel Dog

This keyword sounds like the name of a dog that likes to dig. However, if we search for it on Google, we will find very cruel and barbaric images. The image shows a dog being beaten with a shovel. These images can make us feel angry, sad, or hateful. 

Peanut Dog

This keyword sounds like a cute dog name, like a dog that likes peanuts. However, if we search for it on Google, we will find very ugly and scary images. The image shows a dog with a disfigured and hideous face. This image can make us feel pity, disgust, or fear. 

N-word

These keywords sound like the names of words commonly used to refer to black people. However, if we search for it on Google, we will find very sensitive and controversial information. This word is a very racist and insulting word, which can cause anger, sadness, or hatred. This word should not be used by anyone, because it can hurt other people's feelings. 

Harlequin ichthyosis

The final word you shouldn't Google is Harlequin baby syndrome, often known as congenital ichthyosis. 
Healthline describes it as a 'rare condition that affects the skin,' which is 'a type of ichthyosis, which refers to a group of disorders that cause persistent dry, scaly skin all over the body.'
The site states the skin of newborns with the condition is 'covered with thick, diamond-shaped plates that resemble fish scales.' Babies with this condition need to be treated immediately. 


10 Kata Jangan Dicari di Google dan Apa yang Terjadi Jika Melakukannya

10 Kata Jangan Dicari di Google dan Apa yang Terjadi Jika Melakukannya Foto: Solen Feyissa/Unsplash

Google adalah mesin pencari terbesar dan terpopuler di dunia. Dengan Google, kita bisa mencari informasi tentang apa saja yang kita inginkan, mulai dari berita, ilmu pengetahuan, hiburan, hingga hal-hal aneh dan unik.

Namun, tidak semua hal yang kita cari di Google itu aman dan bermanfaat. Ada beberapa kata kunci yang sebaiknya kita hindari karena bisa membahayakan, menyesatkan, atau menimbulkan rasa jijik dan takut.
Berikut adalah beberapa contoh kata kunci yang tidak boleh digunakan di Google dan apa yang terjadi jika melakukannya:

Goatse

Kata kunci ini terdengar seperti nama binatang yang lucu, seperti kambing atau angsa. Namun, jika kita mencarinya di Google, kita akan menemukan gambar yang sangat menjijikkan dan tidak senonoh. Gambar tersebut menampilkan seorang pria yang sedang memperlihatkan bagian belakang tubuhnya dengan cara yang tidak wajar. Gambar ini bisa membuat kita mual, marah, atau trauma.

Fournier

Kata kunci ini terlihat seperti nama orang atau tempat. Namun, jika kita mencarinya di Google, kita akan menemukan gambar yang sangat menyeramkan dan mengerikan. Gambar tersebut menampilkan penyakit yang menggerogoti bagian tubuh manusia, terutama bagian intim. Penyakit ini disebabkan oleh infeksi bakteri yang bisa menyebabkan kematian.

Blue Waffle

Kata kunci ini terdengar seperti nama makanan yang lezat, seperti wafel berwarna biru. Namun, jika kita mencarinya di Google, kita akan menemukan gambar yang sangat menjijikkan dan menakutkan. Gambar tersebut menampilkan alat reproduksi wanita yang mengalami infeksi dan peradangan yang parah. Gambar ini bisa membuat kita merasa sakit, takut, atau benci.

Mr. Hands

Kata kunci ini terdengar seperti nama orang yang ramah, seperti tangan yang membantu. Namun, jika kita mencarinya di Google, kita akan menemukan video yang sangat kejam dan sadis. Video tersebut menampilkan seorang pria yang dibunuh oleh seekor kuda. Video ini bisa membuat kita merasa ngeri, sedih, atau marah².

Lamprey Disease

Kata kunci ini terdengar seperti nama penyakit yang berhubungan dengan ikan lamprey. Namun, jika kita mencarinya di Google, kita akan menemukan gambar yang sangat menyeramkan dan mengerikan. Gambar tersebut menampilkan bagian tubuh manusia yang berlubang-lubang seperti mulut ikan lamprey. Gambar ini bisa membuat kita merasa geli, jijik, atau takut.

Crushed by an Elevator

Kata kunci ini terdengar seperti nama kecelakaan yang berhubungan dengan lift. Namun, jika kita mencarinya di Google, kita akan menemukan gambar yang sangat mengerikan dan menyedihkan. Gambar tersebut menampilkan orang-orang yang terjepit, terluka, atau tewas karena terjepit lift. Gambar ini bisa membuat kita merasa kasihan, takut, atau trauma.

Shovel Dog

Kata kunci ini terdengar seperti nama anjing yang suka menggali. Namun, jika kita mencarinya di Google, kita akan menemukan gambar yang sangat kejam dan biadab. Gambar tersebut menampilkan anjing yang dipukuli dengan sekop. Gambar ini bisa membuat kita merasa marah, sedih, atau benci.

Peanut Dog

Kata kunci ini terdengar seperti nama anjing yang lucu, seperti anjing yang suka kacang. Namun, jika kita mencarinya di Google, kita akan menemukan gambar yang sangat jelek dan menyeramkan. Gambar tersebut menampilkan anjing yang memiliki wajah yang cacat dan mengerikan. Gambar ini bisa membuat kita merasa kasihan, jijik, atau takut.

N-word

Kata kunci ini terdengar seperti nama kata yang biasa digunakan untuk menyebut orang kulit hitam. Namun, jika kita mencarinya di Google, kita akan menemukan informasi yang sangat sensitif dan kontroversial. Kata ini adalah kata yang sangat rasis dan menghina, yang bisa menimbulkan kemarahan, kesedihan, atau kebencian. Kata ini tidak boleh digunakan oleh siapa pun, karena bisa menyakiti perasaan orang lain.

Harlequin ichthyosis

Kata terakhir yang sebaiknya tidak kamu gunakan di Google adalah sindrom bayi Harlequin, yang sering dikenal dengan ichthyosis bawaan.
Healthline menggambarkannya sebagai 'kondisi langka yang mempengaruhi kulit', yang merupakan 'jenis ichthyosis, yang mengacu pada sekelompok kelainan yang menyebabkan kulit kering dan bersisik di seluruh tubuh secara terus-menerus.'
Situs tersebut menyatakan kulit bayi baru lahir dengan kondisi tersebut 'ditutupi dengan pelat tebal berbentuk berlian yang menyerupai sisik ikan.' Bayi dengan kondisi tersebut perlu segera diobati.

Post a Comment